Jump to content

Featured Replies

Posted

Chcialem polozyc elewacje drewniana (pionowe deski) na domu jednorodzinnym. Problem polega na tym, ze 2ga kondygnacja jest z atachowna z dachem. Nie wiem czy robie dobrze ale zameniam na editable poly i mapuje i teksturuje poszczegolne face elewacji. Problem jest w tym, ze deski na plaszczyznach bocznych , tam gdzie jest dach pod kątem mapuje prostopadle do plaszczyzny dachu. Jak to przeskoczyc? Czy musze tworzyc nowy material dla tej czesci elewacji i recznie ustawiac kąt desek?

 

Czy moze jakies inne rozwiazanie?

 

Pozdr

  • Replies 10
  • Views 985
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mozesz nawet dla kazdego face`a z osobna ustawic to o czym mowisz.

 

Sposoby sa dwa: UVMap, albo UnwrapUV.

 

Pierwszy sposob jest szybki: zaznaczasz poly ktore chcesz skorygowac, wybierasz modyfikator UVMap z opcja Planar. Przechodzisz na Sub-Object Gizmo i obracasz tak jak chcesz.

 

Unwrap pozwala dowolnie ustawiac UVke, ale wymaga to troche pracy.

  • Author

Hmm. Nie moge dojsc do tego. Jeszcze raz.

 

Mam sciane, ktora jest scieta prze dach i na dodatek podzielona kilkoma edge.

 

Robie editable poly zeby miec mozliwosc zaznaczyc face-y ktore chec (nie chce abu mapowalo po drugiej stronie sciany) Robie uvwmap i mam plusik ale jak rozwijam to mam tylko opcje gizmo i nigdzie nie widze mozliwosci ustawienia kata nachylenia textury

Kliknij w to gizmo, wybierz Rotate i sobie poobracaj;)

 

W ustawieniach UVMap tez sa odpowiednie slidery, jezeli chcesz byc precyzyjny:)

  • Author

klikam w to gizmo ale tam nie mam opcji obracania!! Chodzi mi rowniez o to, ze ta texture mam rowniez nalozona na inne czesci budynku i jak zmieniam jej kat w uvmap to zmienia sie rowniez tam gdzie nie chce.

  • Author

ok. bezmyslny jestem dzisiaj. juz doszedlem dzieki. obracam poprzez rotate. fajowo:)

streaker'owi chodzi o nazwe tematu jest glupia i malo zgodna z regulaminem ale wsumie modem nie jestem to nic mi do tego ;P

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy