Posted September 4, 200915 yr Chcialem polozyc elewacje drewniana (pionowe deski) na domu jednorodzinnym. Problem polega na tym, ze 2ga kondygnacja jest z atachowna z dachem. Nie wiem czy robie dobrze ale zameniam na editable poly i mapuje i teksturuje poszczegolne face elewacji. Problem jest w tym, ze deski na plaszczyznach bocznych , tam gdzie jest dach pod kątem mapuje prostopadle do plaszczyzny dachu. Jak to przeskoczyc? Czy musze tworzyc nowy material dla tej czesci elewacji i recznie ustawiac kąt desek? Czy moze jakies inne rozwiazanie? Pozdr
September 4, 200915 yr Mozesz nawet dla kazdego face`a z osobna ustawic to o czym mowisz. Sposoby sa dwa: UVMap, albo UnwrapUV. Pierwszy sposob jest szybki: zaznaczasz poly ktore chcesz skorygowac, wybierasz modyfikator UVMap z opcja Planar. Przechodzisz na Sub-Object Gizmo i obracasz tak jak chcesz. Unwrap pozwala dowolnie ustawiac UVke, ale wymaga to troche pracy.
September 4, 200915 yr Author Hmm. Nie moge dojsc do tego. Jeszcze raz. Mam sciane, ktora jest scieta prze dach i na dodatek podzielona kilkoma edge. Robie editable poly zeby miec mozliwosc zaznaczyc face-y ktore chec (nie chce abu mapowalo po drugiej stronie sciany) Robie uvwmap i mam plusik ale jak rozwijam to mam tylko opcje gizmo i nigdzie nie widze mozliwosci ustawienia kata nachylenia textury
September 4, 200915 yr Kliknij w to gizmo, wybierz Rotate i sobie poobracaj;) W ustawieniach UVMap tez sa odpowiednie slidery, jezeli chcesz byc precyzyjny:)
September 4, 200915 yr Author klikam w to gizmo ale tam nie mam opcji obracania!! Chodzi mi rowniez o to, ze ta texture mam rowniez nalozona na inne czesci budynku i jak zmieniam jej kat w uvmap to zmienia sie rowniez tam gdzie nie chce.
September 4, 200915 yr Author ok. bezmyslny jestem dzisiaj. juz doszedlem dzieki. obracam poprzez rotate. fajowo:)
September 5, 200915 yr streaker'owi chodzi o nazwe tematu jest glupia i malo zgodna z regulaminem ale wsumie modem nie jestem to nic mi do tego ;P
Create an account or sign in to comment