Napisano 5 Wrzesień 200915 l Tak mnie zastanawia takie zagadnienie. Próbuję zastosować hdr jako obraz dla vraylight dome (jeśli ktoś nie wie co to odsyłam do manuala vraya), jednakże po jej nałożeniu i zapuszczeniu rendera pojawiają mi się takie dziwne kropki: Chodzi oczywiście o ten kawałek po lewej stronie wyrenderowany. Dodam, że render robiony w wysokich parametrach, a sampling tego światła wynosi 24. Jak ktoś wie (bo sposób oświetlania robi wrażenie, gdyby nie te kropki) jak sobie z tym poradzić to będę wdzięczny. Pozdrawiam Szymon
Napisano 5 Wrzesień 200915 l Do oświetlania używa się zblurowanych HDRek w niższej rozdziałce. Dodatkowo czasem przestawienie HDRki na 16-bit pomaga.
Napisano 5 Wrzesień 200915 l Autor Nie chodzi mi o Environment czy background, tylko o: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_lights.htm#ex5
Napisano 5 Wrzesień 200915 l Przecież wiem o co Ci chodzi chłopie i Ci piszę jak to się rozwiązuje. Dome light działa dokładnie jak env tylko ma zagęszczone próbkowanie w jaśniejszych obszarach + łatwiejszą manipulację kierunkiem. Poza tym do takiej sceny używanie HDRKi to nie bardzo pasuje.
Napisano 5 Wrzesień 200915 l Autor A to wybacz, nie widziałem, że są takie zależności. Dzięki, obadam. A normalnie nie używam hdr do wnętrz, testuję raczej. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam Szymon
Napisano 5 Wrzesień 200915 l Popróbuj też wczytywanie jako bitmap oraz Vray HDRI. Nie pamiętam dokładnie o co chodziło ale wiem że miałem problem z którąś HDRką która nie chciała działać dobrze w jednym przypadku a działa w drugim ślicznie. Do blurowania oraz zmniejszania HDRek polecam HDRShop.
Napisano 6 Wrzesień 200915 l Autor No zawsze właśnie jako vray hdri wczytuję. Dzięki za info o HDRShop, rep poleciał. ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto