Posted September 5, 200915 yr Tak mnie zastanawia takie zagadnienie. Próbuję zastosować hdr jako obraz dla vraylight dome (jeśli ktoś nie wie co to odsyłam do manuala vraya), jednakże po jej nałożeniu i zapuszczeniu rendera pojawiają mi się takie dziwne kropki: Chodzi oczywiście o ten kawałek po lewej stronie wyrenderowany. Dodam, że render robiony w wysokich parametrach, a sampling tego światła wynosi 24. Jak ktoś wie (bo sposób oświetlania robi wrażenie, gdyby nie te kropki) jak sobie z tym poradzić to będę wdzięczny. Pozdrawiam Szymon
September 5, 200915 yr Do oświetlania używa się zblurowanych HDRek w niższej rozdziałce. Dodatkowo czasem przestawienie HDRki na 16-bit pomaga.
September 5, 200915 yr Author Nie chodzi mi o Environment czy background, tylko o: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_lights.htm#ex5
September 5, 200915 yr Przecież wiem o co Ci chodzi chłopie i Ci piszę jak to się rozwiązuje. Dome light działa dokładnie jak env tylko ma zagęszczone próbkowanie w jaśniejszych obszarach + łatwiejszą manipulację kierunkiem. Poza tym do takiej sceny używanie HDRKi to nie bardzo pasuje.
September 5, 200915 yr Author A to wybacz, nie widziałem, że są takie zależności. Dzięki, obadam. A normalnie nie używam hdr do wnętrz, testuję raczej. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam Szymon
September 5, 200915 yr Popróbuj też wczytywanie jako bitmap oraz Vray HDRI. Nie pamiętam dokładnie o co chodziło ale wiem że miałem problem z którąś HDRką która nie chciała działać dobrze w jednym przypadku a działa w drugim ślicznie. Do blurowania oraz zmniejszania HDRek polecam HDRShop.
September 6, 200915 yr Author No zawsze właśnie jako vray hdri wczytuję. Dzięki za info o HDRShop, rep poleciał. ;)
Create an account or sign in to comment