mmadyda Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Jestem początkującym użytkownikiem 3ds max'a i chciałbym się dowiedzieć jak zrobić efekt odbicia światła od folii aluminiowej (troche to podobne do kaustyki tylko że folia nie jest przezroczysta) moglibyście opisać jak to zrobić w vray'u albo mental ray'u.
gientekwl Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Prosta sprawa. Wymodeluj folie, nałóż na nią materiał z odpowiednim index'em refrakcji - znajdziesz na google. A potem bawisz się kaustyką ;) 1
mmadyda Napisano 6 Wrzesień 2009 Autor Napisano 6 Wrzesień 2009 wielkie dzięki bo nie wiedziałem czy to się robi kaustyką
gientekwl Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Nie ma sprawy ;) chodź możesz próbować nawet samym FG, zależy o jaki efekt Ci chodzi.
mmadyda Napisano 7 Wrzesień 2009 Autor Napisano 7 Wrzesień 2009 nie kaustyka pasuje jeszcze jedno jak się robi nie wiem jak sie to nazywa ale jak mam rączkę od szafki (taką odbijającą, można by też ustawić tą kaustykę bo też się pojawia) ale jak mocno przyświeci słońce to się pojawia taki odblask (w after effects można by to jako glow nazwać ale w 3ds max'ie nie wiem jak się to robi bo w blenderze można było ustawić wierzchołek (przy specular tego obiektu który miał dawać taki efekt) i włączy halo ewentualnie lines ale w 3ds max'ie nie ma halo (i tak to mało praktyczne dla animacji bo ten wierzchołek trzeba by się przesuwać w zależności od padania światła na ten obiekt). Mógłby to przedstawić poniższy obrazek (tylko trzeba sobie wyobrazić mocniejsze światło)