Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem początkującym użytkownikiem 3ds max'a i chciałbym się dowiedzieć jak zrobić efekt odbicia światła od folii aluminiowej (troche to podobne do kaustyki tylko że folia nie jest przezroczysta) moglibyście opisać jak to zrobić w vray'u albo mental ray'u.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Prosta sprawa. Wymodeluj folie, nałóż na nią materiał z odpowiednim index'em refrakcji - znajdziesz na google. A potem bawisz się kaustyką ;)

Napisano
  • Autor

nie kaustyka pasuje jeszcze jedno jak się robi nie wiem jak sie to nazywa ale jak mam rączkę od szafki (taką odbijającą, można by też ustawić tą kaustykę bo też się pojawia) ale jak mocno przyświeci słońce to się pojawia taki odblask (w after effects można by to jako glow nazwać ale w 3ds max'ie nie wiem jak się to robi bo w blenderze można było ustawić wierzchołek (przy specular tego obiektu który miał dawać taki efekt) i włączy halo ewentualnie lines ale w 3ds max'ie nie ma halo (i tak to mało praktyczne dla animacji bo ten wierzchołek trzeba by się przesuwać w zależności od padania światła na ten obiekt). Mógłby to przedstawić poniższy obrazek (tylko trzeba sobie wyobrazić mocniejsze światło)flower.jpg

Napisano
  • Autor
http://forums.3dtotal.com/showthread.php?t=69285 tu znalazłem cały opis tego jak to zrobić (jak ktoś chce edytować shader glare to niech go przeciągnie z camera shaders output na material editor i wciśnie instance oczywiście nie zapomnieć zaznaczyć haczyka w camera shaders output bo mi sie zapomniało i sie dziwiłem czemu nie idzie ) no żeby nie było że jestem takim darmozjadem na tym forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności