Napisano 8 Wrzesień 200915 l Witam! Wydaje mi się, że wielu z Was odradziłoby w ogóle używanie opcji Boolean, ale nie wiem jakim innym sposobem mógłbym poradzić sobie ze zrobieniem ładnej, zaokrąglonej na krawędziach dziury. Robię bowiem tłok silnika a na jego koronie z reguły jest dziura i kiedy użyje opcje boolean no nie ma mowy o użyciu chamfera i o ładnej siatce. Jest mi to pilnie potrzebne dlatego będę naprawdę wdzięczny za rady! Pozdrawiam! P.S. Próbowałem właśnie jeszcze CUTnąć sobie koło na obiekcie i extrudowac je ale również jest problem z późniejszym chamferem nie wspominając już o meshsmooth na cały obiekt. HELP Edytowane 8 Wrzesień 200915 l przez Godzil
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Autor Zarówno EDYCJA SIATKI jak i WYCZYSZCZENIE siatki wiele mi nie powiedziało :) możesz bardziej szczegółowo? :)
Napisano 8 Wrzesień 200915 l ja bym polecił jednak boolean, nie wiem po co ta niechęć. to całkiem porządne narzędzie, czasem warto po wycince obrobić jeszcze w edit poly i jest git.
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Autor Kiedy nie moge po boolean zaokrąglić krawędzi wycięcia bo narobiło sie pełno niepotzebnych wertexow np. i robia sie dziwactwa, nawet nie wiem jak mialbym to czyscic
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Ja tam też booleana nie odstawiłem na bok. Stare narzędzie ale niejednokrotnie ostateczność zwłaszcza jak się ma braki w umiejętności modelowania;) Po oczyszczeniu siatki poly powinno być pięknie :)
Napisano 8 Wrzesień 200915 l usuwasz backspace'em niepotrzebne edge i vertexy, tworzysz nowe przez create itp. Nie ma sytuacji nie do naprawienia, chociaż czasem jak się zbytnio nakombinuje to rzeczywiście może się śmietnik zrobić. Nie ma idealnego narzędzia.
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Autor Extrude kwadrata i delikatne modelowanie MSooth'a i wyszło perfekcyjnie, ani pół babola na siatce :) Wybaczcie podwójny post. Pozdrawiam
Napisano 9 Wrzesień 200915 l jeszcze ci powiem jak czasami robie - okreslam jaka powierzchnie ma miec ta dziura, obliczam ile ta powierzchnie obejmuje vertexow, modeluje walec ktory docelowo ma byc dziura, usuwam czesc powierzchni w ktorej chce dziure zrobic, wstawiam tam walec, robie bridge miedzy krawedzia walca i wszystkim dookola. Jesli nie kumasz co mowie to w wolnej chwili moge zrobic kilka screenow ale szybko by toto nie bylo :)
Napisano 9 Wrzesień 200915 l krótki video tutek http://odsiebie.com/pokaz/5395184---7833.html tak ? :) Edytowane 9 Wrzesień 200915 l przez grizleyd
Napisano 9 Wrzesień 200915 l Autor Zakumałem dzięki, za tutek też, ale w momencie kiedy ja potrzebowałem zrobić dziurę, na owalnym obiekcie, potrzebowałem na cylindrze, to tutek nie pomoże. Metoda kroopson'a wydaje się być nie głupia, na pewno mniej problematyczna niż boolean. Dzięki!
Napisano 9 Wrzesień 200915 l grizleyd zrobił właśnie podobną metodą jak ja a przynajmniej ostatecznie siatka jest taka sama. Jeśli robisz na owalnym obiekcie to można sobie tego mesha zo zrobil grizleyd rzutowac na ten walec (nie wiem czy Max ma taki snapping do geometrii, Blender i Modo mają) i spawać z resztą.