witoldw Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Od pewnego czasu wykonuję model istniejącego w realu gotyckiego kościoła pod wezwaniem św.Mikołaja w Brzegu.. Modeluję ze zdjęć i znalezionych w sieci przedwojennych niemieckich rycin (częściowo nieaktualnych, ale pozwalających uchwycić proporcje). Front prawie gotowy (drobne poprawki np.dachówki, niektóre cegły itp.) Otoczenie kościoła nie jest oryginalne. real foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7b3ff52b45ebd1e7.html widok 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8ab486f5c1fe6d3d.html dwie wieże http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/345a1db6adb5ae61.html maswerk http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9af2a41960a5333e.html Komenty i podpowiedzi mile widziane. Soft: blender 2.48 + Indigo 1.1.18.
aknochaco Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 No ładnie ładnie :) podoba mi sie :) bardzo podobny do referencji :)
adam_m Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Witam, tematyka pracy bardzo mi bliska, więc może coś napiszę. Widać, że się napracowałeś, tu nie ma wątpliwości. Elewacje idealnie odwzorowane, jeśli chodzi o bryłę. Podobają mi się "zacieki" na cegłach, które sprawiają wiarygodność modelu, szkoda, że wszędzie sa takie same. Zrób podobnie na dachu. Nie podoba mi się otocznie, niszczy całościowy odbiór sceny. Wiem, ze przy takich wysokich budowlach zawsze jest problem z "zabudowaniem" nieba, ale to co zaproponowałeś, źle się komponuje. No i na koniec: przedstawiasz kościół gotycki, który jest zbudowany w wątku ceglanym nowożytnym. Dla fachowca (konserwatora) to poważny błąd, laik tego nie zauważy. Pewnie miałeś ten sam problem, który miałem ja ze swoim kościołem, czyli brak odpowiednich textur cegieł. Ogólnie bardzo pozytywnie. Cieszy mnie, że ktoś jeszcze bawi się w te klimaty, a nie tylko samochody i domki jednorodzinne ;) Pozdrawiam. ps Można prosić siatkę?
claude Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Cześć! Całkiem ładnie, tekstury są ok bo przecież wrzuciłeś dokładnie to co jest na fotkach. Tak że zacieki spoko. Mapowanie na profilach wysiada ale wiem że jest to ciężki kawałek chleba dobrze zmapowć taki obiekt. Ogólnie podziwiam, że zrobiłeś to w blenderze (a jednak można) i nawet renderer Indygo całkiem dobrze się sprawdza. Otoczenie nie prezentuje się jakoś wspaniale ale i tak podziwiam że chciało ci się modelować inne budynki, a może już je zrobiłeś wcześniej. Ogólnie spoko ale można popracowac nad otoczeniem, sczegółami jak mapowanie w niektórych miejscach no i popracować nad oswietleniem i renderingiem. Powodzenia pozdro
witoldw Napisano 16 Wrzesień 2009 Autor Napisano 16 Wrzesień 2009 Dzięki za komenty. Tutaj linka do siatki maswerków. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e552e19913aeb65d.html Zamiast siatki kościoła daję kilka "widoków krawędziowych".
witoldw Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Napisano 24 Wrzesień 2009 adam_m "Nie podoba mi się otoczenie, niszczy całościowy odbiór sceny. Wiem, ze przy takich wysokich budowlach zawsze jest problem z "zabudowaniem" nieba, ale to co zaproponowałeś, źle się komponuje." Mi się też otoczenie nie bardzo podoba. Aby otoczenie wyglądało w miarę wiarygodnie, to by trzeba było posiedzieć na nim dłużej niż nad głównym modelem,a sami wiecie jak to jest - nie ma czasu, cierpliwości, chęci, itp, itd. Pewnie zostanie z niewielkimi poprawkami tak jak jest, ewnentualnie zrobię jeszcze jakąś wklejkę. "przedstawiasz kościół gotycki, który jest zbudowany w wątku ceglanym nowożytnym. Dla fachowca (konserwatora) to poważny błąd, laik tego nie zauważy. Pewnie miałeś ten sam problem, który miałem ja ze swoim kościołem, czyli brak odpowiednich textur cegieł." Dokładnie tak. Znaleźć teksturę cegieł w odpowiednim wątku, z przybrudzeniami i bez nadmiernego tilingu przy tak dużej powierzchni do pokrycia - to jest jakiś problem. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w co najmniej kilku miejscach cegły są układane różnie. Nad mapowaniem profili jeszcze popracuję. Na koniec tego posta chciałbym jeszcze zaprezentować podejście do widoku nocnego. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c7fda23819ff1499.html
M4rcus Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 model wedlug mnie jest swietny, bez 2 zdan, jedyne co mnie ciut razi to teksturki, cos jest z nimi nie tak - lekko widoczna powtarzalnosc i przy zblizeniu wyglada zbyt plasko, niestety, do pomocy z tym potrzebne bedzie zdanie jakiegos talentu texturujacego:) ale itak calosc jest naprawde swietna
witoldw Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Napisano 28 Wrzesień 2009 (edytowane) Updejt. Widok od południa: Widok zachód: Portal siatka: Edytowane 14 Październik 2009 przez witoldw
gedzior Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Świetny model, widać że się napracowałeś. Czy mógłbyś zdradzić, jakim sposobem wykonałeś maswerki ?!
dac77 Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Tekstury potrebują większej różnorodności i mniej kontrastu. Dach i oświetlenie do poprawki. Modeling dobry. Tematyka mi nieprzyjemna. Wyburz ten budynek po lewo i posadź jakieś drzewa, postaw samochody, znaki drogowe, szyldy i daj trochę ludu a będzie naprawdę dobrze, no i oczywiście to nieszczęsne oświetlenie plus głebia ostrości tylko nie za dużo bo to w dzień i z daleka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się