Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od pewnego czasu wykonuję model istniejącego w realu gotyckiego kościoła pod wezwaniem św.Mikołaja w Brzegu..

Modeluję ze zdjęć i znalezionych w sieci przedwojennych niemieckich rycin (częściowo nieaktualnych, ale pozwalających uchwycić proporcje).

Front prawie gotowy (drobne poprawki np.dachówki, niektóre cegły itp.)

Otoczenie kościoła nie jest oryginalne.

 

real foto:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7b3ff52b45ebd1e7.html

 

widok 1

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8ab486f5c1fe6d3d.html

 

dwie wieże

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/345a1db6adb5ae61.html

 

maswerk

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9af2a41960a5333e.html

 

Komenty i podpowiedzi mile widziane.

 

Soft: blender 2.48 + Indigo 1.1.18.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

tematyka pracy bardzo mi bliska, więc może coś napiszę. Widać, że się napracowałeś, tu nie ma wątpliwości. Elewacje idealnie odwzorowane, jeśli chodzi o bryłę. Podobają mi się "zacieki" na cegłach, które sprawiają wiarygodność modelu, szkoda, że wszędzie sa takie same. Zrób podobnie na dachu. Nie podoba mi się otocznie, niszczy całościowy odbiór sceny. Wiem, ze przy takich wysokich budowlach zawsze jest problem z "zabudowaniem" nieba, ale to co zaproponowałeś, źle się komponuje. No i na koniec: przedstawiasz kościół gotycki, który jest zbudowany w wątku ceglanym nowożytnym. Dla fachowca (konserwatora) to poważny błąd, laik tego nie zauważy. Pewnie miałeś ten sam problem, który miałem ja ze swoim kościołem, czyli brak odpowiednich textur cegieł. Ogólnie bardzo pozytywnie. Cieszy mnie, że ktoś jeszcze bawi się w te klimaty, a nie tylko samochody i domki jednorodzinne ;) Pozdrawiam.

ps

Można prosić siatkę?

Napisano

Cześć!

 

Całkiem ładnie, tekstury są ok bo przecież wrzuciłeś dokładnie to co jest na fotkach. Tak że zacieki spoko. Mapowanie na profilach wysiada ale wiem że jest to ciężki kawałek chleba dobrze zmapowć taki obiekt.

 

Ogólnie podziwiam, że zrobiłeś to w blenderze (a jednak można) i nawet renderer Indygo całkiem dobrze się sprawdza.

 

Otoczenie nie prezentuje się jakoś wspaniale ale i tak podziwiam że chciało ci się modelować inne budynki, a może już je zrobiłeś wcześniej.

 

Ogólnie spoko ale można popracowac nad otoczeniem, sczegółami jak mapowanie w niektórych miejscach no i popracować nad oswietleniem i renderingiem.

 

Powodzenia pozdro

Napisano

adam_m

"Nie podoba mi się otoczenie, niszczy całościowy odbiór sceny. Wiem, ze przy takich wysokich budowlach zawsze jest problem z "zabudowaniem" nieba, ale to co zaproponowałeś, źle się komponuje."

 

Mi się też otoczenie nie bardzo podoba.

Aby otoczenie wyglądało w miarę wiarygodnie, to by trzeba było posiedzieć na nim dłużej niż nad głównym modelem,a sami wiecie jak to jest - nie ma czasu, cierpliwości, chęci, itp, itd.

Pewnie zostanie z niewielkimi poprawkami tak jak jest, ewnentualnie zrobię jeszcze jakąś wklejkę.

 

"przedstawiasz kościół gotycki, który jest zbudowany w wątku ceglanym nowożytnym. Dla fachowca (konserwatora) to poważny błąd, laik tego nie zauważy. Pewnie miałeś ten sam problem, który miałem ja ze swoim kościołem, czyli brak odpowiednich textur cegieł."

 

Dokładnie tak.

Znaleźć teksturę cegieł w odpowiednim wątku, z przybrudzeniami i bez nadmiernego tilingu przy tak dużej powierzchni do pokrycia - to jest jakiś problem.

Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w co najmniej kilku miejscach cegły są układane różnie.

 

Nad mapowaniem profili jeszcze popracuję.

 

Na koniec tego posta chciałbym jeszcze zaprezentować podejście do widoku nocnego.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c7fda23819ff1499.html

Napisano

model wedlug mnie jest swietny, bez 2 zdan, jedyne co mnie ciut razi to teksturki, cos jest z nimi nie tak - lekko widoczna powtarzalnosc i przy zblizeniu wyglada zbyt plasko, niestety, do pomocy z tym potrzebne bedzie zdanie jakiegos talentu texturujacego:)

 

ale itak calosc jest naprawde swietna

Napisano

Tekstury potrebują większej różnorodności i mniej kontrastu. Dach i oświetlenie do poprawki. Modeling dobry. Tematyka mi nieprzyjemna. Wyburz ten budynek po lewo i posadź jakieś drzewa, postaw samochody, znaki drogowe, szyldy i daj trochę ludu a będzie naprawdę dobrze, no i oczywiście to nieszczęsne oświetlenie plus głebia ostrości tylko nie za dużo bo to w dzień i z daleka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności