Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mój problem polega na tym, że zrobiłem pewien model w Blenderze i teraz potrzebuję go wyeksportować do pliku *.3ds jednak ogranicza mnie liczba Faces jakie może mieć model, a po wyeksportowaniu do *.3ds lub *.obj liczba Faces jest prawie dwukrotnie większa bo z prostokątów tworzą się niepotrzebne trójkąty (w Blenderze:11203 a w 3ds Max: 21195). I tu właśnie mam pytanie. Jak mogę te trójkąty usunąć?? Czy jest na to jakiś w miarę prosty sposób?? Mój limit Faces to max 15000.

Proszę o odpowiedź i najlepiej jakiś opis co mam zrobić gdyż na 3ds Max to się za bardzo nie znam.

Z góry dziękuję za wskazówki i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak to wygląda w blenderze ( na pewno ten dział?) ale w opcjach eksportu obj powinna być opcja jako co eksportujesz geometrie ( triangle czy polygony). Co do konwersji triangli na polygony to są odpowiednie skrypty w maksie detriangulator itp lub mozna to robić ręcznie ctrl i backspacem

_BB

Napisano

Z tym że to bezsensowna zabawa - polygon i tak minimalnie składa się z dwóch lub więcej triangli - a o to chodzi w facelimicie. Bo to jest zwykle limit trójkątów a nie "faces". Dlatego to że sobie przeniesiesz jako quady niczego nie zmieni - i tak po eksporcie do 3ds'a będziesz miał trójkąty.

Napisano

Upewnij sie w blenderze czy nie masz duplikatow vertexow, uzyj przed exportem odpowiednika maxowego weld lub lw merge points. A po exporcie do 3ds zawsze bedziesz mial trojkaty, taka jest specyfikacja tego formatu.

Napisano

A w takiej sytuacji to nie ten dział :-) bo w blenderze musiałbyś to zrobić. Moim zdaniem najprościej byłoby podzielić twój obiekt na mniejsze kawałki eksportować każdy z nich do oddzielnych plików i złożyć do kupy w maxie. Rozwiązanie na pewno skuteczne, ale może jest prostszy sposób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności