maniak_87 Napisano 24 Wrzesień 2009 Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Witam, Mój problem polega na tym, że zrobiłem pewien model w Blenderze i teraz potrzebuję go wyeksportować do pliku *.3ds jednak ogranicza mnie liczba Faces jakie może mieć model, a po wyeksportowaniu do *.3ds lub *.obj liczba Faces jest prawie dwukrotnie większa bo z prostokątów tworzą się niepotrzebne trójkąty (w Blenderze:11203 a w 3ds Max: 21195). I tu właśnie mam pytanie. Jak mogę te trójkąty usunąć?? Czy jest na to jakiś w miarę prosty sposób?? Mój limit Faces to max 15000. Proszę o odpowiedź i najlepiej jakiś opis co mam zrobić gdyż na 3ds Max to się za bardzo nie znam. Z góry dziękuję za wskazówki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
the_fgdf Napisano 24 Wrzesień 2009 Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Nie wiem jak to wygląda w blenderze ( na pewno ten dział?) ale w opcjach eksportu obj powinna być opcja jako co eksportujesz geometrie ( triangle czy polygony). Co do konwersji triangli na polygony to są odpowiednie skrypty w maksie detriangulator itp lub mozna to robić ręcznie ctrl i backspacem _BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 24 Wrzesień 2009 Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Z tym że to bezsensowna zabawa - polygon i tak minimalnie składa się z dwóch lub więcej triangli - a o to chodzi w facelimicie. Bo to jest zwykle limit trójkątów a nie "faces". Dlatego to że sobie przeniesiesz jako quady niczego nie zmieni - i tak po eksporcie do 3ds'a będziesz miał trójkąty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 24 Wrzesień 2009 Share Napisano 24 Wrzesień 2009 To podziel sobie model na części i tak eksportuj. Tytuł wątku nie zgadza się z pytaniem, stąd odp. the_fgdf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziper Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 Upewnij sie w blenderze czy nie masz duplikatow vertexow, uzyj przed exportem odpowiednika maxowego weld lub lw merge points. A po exporcie do 3ds zawsze bedziesz mial trojkaty, taka jest specyfikacja tego formatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniak_87 Napisano 25 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2009 OK w sumie trochę źle zformułowałem swoje pytanie względem tematu wiec zapytam innaczej. Jak mogę zredukować liczbę trójkątów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 A w takiej sytuacji to nie ten dział :-) bo w blenderze musiałbyś to zrobić. Moim zdaniem najprościej byłoby podzielić twój obiekt na mniejsze kawałki eksportować każdy z nich do oddzielnych plików i złożyć do kupy w maxie. Rozwiązanie na pewno skuteczne, ale może jest prostszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się