Napisano 24 Wrzesień 200915 l Witam, Mój problem polega na tym, że zrobiłem pewien model w Blenderze i teraz potrzebuję go wyeksportować do pliku *.3ds jednak ogranicza mnie liczba Faces jakie może mieć model, a po wyeksportowaniu do *.3ds lub *.obj liczba Faces jest prawie dwukrotnie większa bo z prostokątów tworzą się niepotrzebne trójkąty (w Blenderze:11203 a w 3ds Max: 21195). I tu właśnie mam pytanie. Jak mogę te trójkąty usunąć?? Czy jest na to jakiś w miarę prosty sposób?? Mój limit Faces to max 15000. Proszę o odpowiedź i najlepiej jakiś opis co mam zrobić gdyż na 3ds Max to się za bardzo nie znam. Z góry dziękuję za wskazówki i pozdrawiam
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Nie wiem jak to wygląda w blenderze ( na pewno ten dział?) ale w opcjach eksportu obj powinna być opcja jako co eksportujesz geometrie ( triangle czy polygony). Co do konwersji triangli na polygony to są odpowiednie skrypty w maksie detriangulator itp lub mozna to robić ręcznie ctrl i backspacem _BB
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Z tym że to bezsensowna zabawa - polygon i tak minimalnie składa się z dwóch lub więcej triangli - a o to chodzi w facelimicie. Bo to jest zwykle limit trójkątów a nie "faces". Dlatego to że sobie przeniesiesz jako quady niczego nie zmieni - i tak po eksporcie do 3ds'a będziesz miał trójkąty.
Napisano 24 Wrzesień 200915 l To podziel sobie model na części i tak eksportuj. Tytuł wątku nie zgadza się z pytaniem, stąd odp. the_fgdf.
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Upewnij sie w blenderze czy nie masz duplikatow vertexow, uzyj przed exportem odpowiednika maxowego weld lub lw merge points. A po exporcie do 3ds zawsze bedziesz mial trojkaty, taka jest specyfikacja tego formatu.
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Autor OK w sumie trochę źle zformułowałem swoje pytanie względem tematu wiec zapytam innaczej. Jak mogę zredukować liczbę trójkątów?
Napisano 25 Wrzesień 200915 l A w takiej sytuacji to nie ten dział :-) bo w blenderze musiałbyś to zrobić. Moim zdaniem najprościej byłoby podzielić twój obiekt na mniejsze kawałki eksportować każdy z nich do oddzielnych plików i złożyć do kupy w maxie. Rozwiązanie na pewno skuteczne, ale może jest prostszy sposób.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto