Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mój problem polega na tym, że zrobiłem pewien model w Blenderze i teraz potrzebuję go wyeksportować do pliku *.3ds jednak ogranicza mnie liczba Faces jakie może mieć model, a po wyeksportowaniu do *.3ds lub *.obj liczba Faces jest prawie dwukrotnie większa bo z prostokątów tworzą się niepotrzebne trójkąty (w Blenderze:11203 a w 3ds Max: 21195). I tu właśnie mam pytanie. Jak mogę te trójkąty usunąć?? Czy jest na to jakiś w miarę prosty sposób?? Mój limit Faces to max 15000.

Proszę o odpowiedź i najlepiej jakiś opis co mam zrobić gdyż na 3ds Max to się za bardzo nie znam.

Z góry dziękuję za wskazówki i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak to wygląda w blenderze ( na pewno ten dział?) ale w opcjach eksportu obj powinna być opcja jako co eksportujesz geometrie ( triangle czy polygony). Co do konwersji triangli na polygony to są odpowiednie skrypty w maksie detriangulator itp lub mozna to robić ręcznie ctrl i backspacem

_BB

Napisano

Z tym że to bezsensowna zabawa - polygon i tak minimalnie składa się z dwóch lub więcej triangli - a o to chodzi w facelimicie. Bo to jest zwykle limit trójkątów a nie "faces". Dlatego to że sobie przeniesiesz jako quady niczego nie zmieni - i tak po eksporcie do 3ds'a będziesz miał trójkąty.

Napisano

Upewnij sie w blenderze czy nie masz duplikatow vertexow, uzyj przed exportem odpowiednika maxowego weld lub lw merge points. A po exporcie do 3ds zawsze bedziesz mial trojkaty, taka jest specyfikacja tego formatu.

Napisano
  • Autor

OK w sumie trochę źle zformułowałem swoje pytanie względem tematu wiec zapytam innaczej. Jak mogę zredukować liczbę trójkątów?

Napisano

A w takiej sytuacji to nie ten dział :-) bo w blenderze musiałbyś to zrobić. Moim zdaniem najprościej byłoby podzielić twój obiekt na mniejsze kawałki eksportować każdy z nich do oddzielnych plików i złożyć do kupy w maxie. Rozwiązanie na pewno skuteczne, ale może jest prostszy sposób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.