Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

nie jestem jakims specjalista w Maxie, traktuje go jakos hobby tworzac sobie co mi sie uda, albo jakies obiekty dla kumpla, ktory cos z nimi tworzy malego. ALe caly czas probuje sie doszkalac czytajac jak najwieksza ilosc tutoriali, i poznajac wiecej opcji. ALe do sedna: ostatnio bawilem sie swiatlem wg tutoriala:

. No i faktycznie, jakiestam swiatlo uzyskalem. Ale pomyslalem ze dodam sobie background do sceny, tak wiec wszedlem w environment i dodalem jakas bitmape z texturka nieba. No i tu pojawia sie problem. Renderuje we vrayu, uzywajac VrayPhysicalCamera (bo ?tylko? ona obsluguje vraysunlight ) no i swiatlo jest, lecz background sie nie wyswietla, poprostu jest czarne tlo... Za to jak renderuje taki sam widok, tylko z perspektywy, to bakcground z niebem sie renderuje, za to swiatlo sie psuje (zrozumiale).

Moze mi ktos podpowiedziec, dlaczego nie chce mi sie renderowac background, albo jak to zrobic zeby wyrenderowac w tej kamerze i swiatlo i background. Zaloze sie ze to proste, pewnie trzeba zaznaczyc ze 2 krateczki w jakiejs opcji, moglby ktos mnie pokierowac :) ?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli dobrze zrozumiałem to jest pewna rada na czarny jpgowy background przy użyciu VrayPhysicalCamera. Wrzuć tą mapkę tła do jakiegos świeżego materiału do kanału diffuse i w nim w zakładce output podkręć bodajże Output Amount. Potem przeciągnij ten cały materiał do slotu environment tam gdzie pierwotnie używałeś samego jpg. Na forum już nieraz ten problem był poruszany. Więc jeśli się gdzieś pomyliłem to pewnie zaraz będzie sprostowanie lub nawet link do podobnego tematu/problemu.

Napisano
  • Autor

Mr_SAN, no dzieki - dziala :) Faktycznie troche pozmienialem i cos tam wyszlo.

Tores, tez dzieki za podpowiedz, sprobuje sie tez i tym pobawic :)

Napisano

Tzn. nie musisz się bawić. Ona po prostu włącza i wyłącza oddziaływanie na tło i rozwiąże twój problem całkowicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności