Ania Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 (edytowane) Renderuję sobie animację, wszystko fajnie, czas na klatke: 45 sec. A tu nagle, w niektórych framach, które nie różnią się prawie od poprzednich - złośliwy i podstępny atak Blendera: W tym szarym pasku nad renderem nagle pisze że liczy Octree, obraz czarny, i potrafi to liczyć przez dziesięć minut i więcej (aż mu przerwę), w dodatku tylko jednym rdzeniem zamiast czteroma. (W poprzednich framach, tych "zdrowych", wcale nie pokazywał że liczy Octree). Zmieniając octree resolution pod F10 potrafię doprowadzić do tego, żeby zamiast liczyć octree, liczył obrazek, ale i tu po dziesięciu minutach ma dopiero 7 z 144 części. W framach w których to się dzieje obiekt rusza się może odrobinę szybciej niż w innych, ale oprócz tego scena prawie identyczna - te same obiekty i światła w podobnych miejscach. Po kilkunastu takich framach znowu renderuje normalnie. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Dla przykładu frame 5097, który renderuje normalnie, wygląda tak: A następny frame 5098, który się sypie, wygląda tak: Edytowane 9 Październik 2009 przez Ania
dac77 Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 A, to ta kura. Pod jakim systemem renderujesz? Użyj jakiegoś monitora i sprawdź czy Ci przypadkiem nie przerzuca danych do pliku wymiany na twardym dysku ze względu na brak odpowiednio dużych wolnych fragmentów pamięci RAM.
natas Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Może faktycznie brakuje mocy kompa .Spróbuj podzielić renderowanie na kilka krótszych sesji czyli jak dobrze idzie 100 klatek a 101 się wiesza to renderuj po 100 może zaoszczędzisz nerwów i czasu :) .Swoją drogą mnie to octree nigdy nic nie przyspieszyło i próbowałem ustawiać od 64 do 512 i na standardowym ustawieniu zawsze najszybciej ...
Ania Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 (edytowane) Xubuntu. RAM nie jest winny. Mam 8 GB ramu, on używa mniej niż 2 we wszystkich klatkach. Nie ma znaczenia ile klatek robię na raz (renderuję do png, więc nie musi pamiętać tych poprzednich). Także po restarcie i renderowaniu tylko tej jednej klatki jest to samo. Próbowałam wszystkie ustawienia octree od 64 do 512. Przy tych "zdrowych" klatkach 512 jest najszybsze (ok. 45 sec), przy tych "chorych" każde ustawienie renderuje powyżej 10 min, tyle że przy 64 mówi że liczy octree a przy 512 nie. Dołączam screena z system monitor. Te pagórki na początku to pojedyncze zdrowe klatki, płaskowyż na końcu to początek chorej klatki, i tak idzie dalej w nieskończoność. Doszłam do tego że coś jest nie tak z systemem partykli - jak wyłączę te partykle ze sceny to wszystko jest ok. Co dziwne, niektóre framy w których są te partykle renderują dobrze, inne nie. Zawiesza się pierwszy raz jeden frame po End emitowania partykli (emituje je przez kilka framów). Później, kiedy partykle są jeszcze widoczne, renderuje dalej bez problemu. Również wyłączenie Raytracing powoduje szybki render. Edytowane 9 Październik 2009 przez Ania
dac77 Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 (edytowane) @natas: Nie przyśpieszyło bo mało wymagająca scena. powyżej jednego megavertexa można myśleć o podwyższaniu drzewa. @ Ania: Jak masz cztery rdzenie to renderujesz pewnie w czterech lub ośmiu wątkach, a wtedy łatwo o zapchanie pamięci. Edit: Upppsss. Równoczesna odpowiedź. Rozumiem że renderujesz w Blenderze 64bitowym. Napisz ile pisze blender że zajmuje pamięci i sprawdź to zużycie pamięci system monitorem. Wdług mnie jest tak (tylko teoria): Blender bierze kratkę i ją renderuje na czterech rdzeniach czyli cztery wątki ze swoimi kopiami danych w pamięci. Następnie zwalnia przydzieloną pamięć z wyjątkiem jakiegoś małego fragmentu, więc pamięć jest podzielona na kilka dużych kawałków. Kiedy dochodzi do kratki wymagającej więcej pamięci Blender zamawia w systemie tą pamięć więc system musi wyrzucić na swapa jakieś dane. Możliwe że wówczas te wątki rywalizują o pamięć i system przerzuca dane z pamięci na dysk i z powrotem. Czy dysk mocno pracuje podczas tego spowolnienia? Możę spróbuj dać więcej X i Y part w opcjach renderingu. Jak nie to to już nie wiem. Edytowane 9 Październik 2009 przez dac77
dac77 Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Teraz widzę że niemiałem racji. Nawet nie tyka swapa. Ładny masz sprzęt. proponuję restart systemu i rendering tej jednej problemowej kratki. Jeśli dalej będzie problem to jest to błąd programu Blender. 1
Ania Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 (edytowane) Restartowałam już, nic nie dało. Myślę że to te partykle, tylko nie wiem jak naprawić. Same partykle wyglądają tak: Jak renderuję same te partykle + światła, to wiesza się na defocusie (composite nodes) i nic się dalej nie dzieje (pracuje wtedy jeden rdzeń) Edytowane 9 Październik 2009 przez Ania
Ania Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Ok teraz działa - wyłączenie Traceable w ustawieniach materiału partykli pomoglo. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się