Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czołem.

 

W ramach dalszej nauki modelowania wydłubałem takiego patyka:

 

lp1.jpg

 

 

lp2.jpg

 

lp3.jpg

lp4.jpg

 

 

Chętnie bym go oteksturował/wyrenderował dorobił scenke itp - ale - tutaj zaczyna się mój problem i dlatego wrzucam to do WIP'a w takim stanie.

 

Soft na którym obecnie działam to max2010 + vray 1.5 sp3a.

Poprzednio przed zmianą systemu był to max2009 + vray 1.5 sp2.

 

Na nowym konfigu liczenie LC przy ustawieniach rzędu subdv: 200 Sampel size: 0,02 i number of passes: 1-2 i rozdziałce 320 trwa uwaga: 2h :?.

Na poprzednim konfigu śmigało by to aż miło podejrzewam.

 

Sprzętu nie mam jakiegoś super bo zaledwie Celeron 3GHz + 1,5Gb Ramu.

 

W czym problem bo powoli mnie "grom z jasnego nieba" strzela ?

 

Pozdrawiam.

 

Szymon.

Edytowane przez Marshall
  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No sorki ale Ty fanstastyczne oczekiwania masz. na 3GHz Celeronie to coś jak mój Sempron VRay musi liczyć żeby jakość była. Jak 2 godziny to dużo to polecam jakiś fizyczny renderer jak Maxwell i sobie zapuść rendering na 2 dni a wtedy VRay wyda Ci się super szybkim. Jest jakiś jednak powód, że graficy kupują procesory czterordzeniowce a profesjonaliści 2*4.

Napisano (edytowane)

@ indian - dzięki, to także mój fav' :)

 

dac77 - thanks Cpt.Obvious :-)

 

Widzisz, przy ustawieniach które podałem LC IMO powinno się liczyć MAX 30 min.

Co do grafików-profesjonalistów - nie uważam się za grafika/profesjonalistę, a poza tym nie pomyślałeś że nie każdego początkującego stać na PC za 4-5k?

 

Zdaję sobie sprawę że mam suabego PC no ale bez przesady z tymi czasami ;-).

 

Pozdrawiam i no offence, weekend mamy :-)

 

e: aha, dodam tylko że na poprzednim, słabszym sprzęcie 2-3H szły mi rendery poglądowe VIZ z teksturami, światłem itd itp.

 

Także zastanawiam się czy zmiana na Maxa09 i Vray'a 1.5Rc2 nie przyniesie poprawy

Edytowane przez Marshall
Napisano (edytowane)

no w koncu, moja metoda robiles grubosc??

 

ładnie, ładnie

jedziesz dalej

 

a dobrego kompa do grafy kupisz nawet za 1500 zeta, i to dosc...

 

// edytuj posty, a nie piszesz jeden pod drugim w odstępie 3 minut!

knysha

Edytowane przez Knysha
Napisano

Faktycznie zapowiada się nieźle, to również moja ulubiona gitarka :) Klasyczny wygląd, zero przekombinowania, a możliwości ma takie, że wyciągniesz na tym od lekkiego bluesa do ciężkiego rocka czy thrash metalu :)

 

A to liczenie takie długie przy materiałach raytrace (czyli z odbiciami) itd, czy przy takich roboczych zwykłych? Bo jeśli przy roboczych to faktycznie coś jest nie tak :)

Napisano

@ Draven - materiały robocze, brak jakichkolwiek tekstur/shaderow

 

@ plasti - tak, Twoja metoda mozna powiedziec choc nie do konca ;).

Gryf to chyba tak wyszło z perspektywy bo na pewno nie jest wypukły, chyba że Ci chodzi o body - to tak ma być :).

 

No nic, zostało poprawić błędy dorobić stringi i finito modelu.

Co myślicie o pomyśle zmiany na wcześniejszy konfig, może to pomóc?

Napisano

moze to poprostu wina vraya? znaczy sie inna wersja dziala troche inaczej i te same ustawienia sa "dokladniejsze" i licza sie dluzej? moze zmniejsz troche nastawy i zobacz czy czas i efekt nie bedzie gorszy od tego z max2009

 

oczywiscie to takie suche przypuszczenia bo na max2010 jeszcze nie pracowalem

Napisano

Czołem.

 

Nie zapomniałem o tym topicu, problem w tym że po zmianie na maxa09 i vraya 1.5 eksportowanie obiektu nie przynosiło żądanych skutków więc musiałem wszystko modelować od nowa.

 

No, nic mówi się trudno, w końcu ciągle się uczę, a to jakby "kolejna cegiełka" ;).

 

Na obecną chwilę wygląda to tak:

 

lespaul09b.tif

 

 

Może mi ktoś powiedzieć co jest nie tak z odbiciem na gitarze?

Tzn. odbija się vraylight który świeci na BIAŁO a odbicie jest niebieskie...

 

 

Pozdrawiam.

 

Szymon.w900.png

Napisano

Czołem.

 

W ramach nauki modelowania wrzucam kolejny model oraz zmieniam nazwę topicu :).

 

Do Gibola wrócę kiedyś na pewno, po prostu odbił się bez echa i jakoś straciłem do niego wątek.

 

Teraz WIP Nokia N73, w sumie 2 wieczory jak na obecny stan.

 

nokia.tif w800.png

 

Jeżeli ktoś chciałby się przyczynić do tego wątku może wrzucić następny pomysł na model do wykonania (oczywiście bez sadyzmu ;) ). Stąd nazwa tematu.

Generalnie potrzebuję motywacji, więc poważnie pisząc poczuję się lepiej gdy ktoś wejdzie/ wpisze "Marshall opierdalasz się" widząc brak up'a :).

 

Pozdrawiam.

 

Szymon.

 

P.S

 

Sorry za opierd.... się ale to po prostu bardziej trafia do człowieka :).

Napisano (edytowane)

nokiaf.tif w800.png

 

to chyba koniec przygody z Nokią.

 

Kolejny up - hope soon :).

 

e: teraz wpadł mi do głowy pomysł z aparatem.

 

Wie ktoś może gdzie można dostać blueprinty do w/w np. do Sony Alpha XXX ?

Edytowane przez Marshall
Napisano

Ja proponuje - przysiądź przy jednej pracy porządnie i ja skończ, masz najnowszy soft a gitare zostawiasz w postaci rendera sprzed 10 lat, telefon też kiepski widac krzywizny i nierówności, lepiej żebyś się pochwalił jakością a nie ilością prac, jak chcesz to mogę Ci podsunąć temat co zrobić ale dopiero jak zobaczę że dbasz o formę i jakość drobnych prac.

Napisano

Czołem.

 

Po awarii dysku i odzyskiwaniu danych wracam do modelowania:

 

65584967.jpg

 

 

Padło na Kawasaki Ninja250R. Póki co WIP. Stan rzeczy jak na załączonym obrazku.

To dla mnie pierwszy model z kategorii "pojazdy" więc prosiłbym o wskazówki już teraz :).

Napisano

kw2d.jpg w1096.png

 

kw1r.jpg w1097.png

 

Siema.

 

Progress.

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w modelowaniu body bo siedzę na tym od przed-wczoraj i nie bardzo wiem jak się za to zabrać.

Zaczynać od rzutu "top" i później jechać "w dół" czy może od side'a?

 

Nie wiem czy nie rzuciłem się zbyt głęboko z tym motocyklem i nie powinienem zaczynać od jakiegoś samochodu.

 

Szkoda że mało kto udziela się w tym temacie, widocznie moje prace są tak słabe a nikt nie chce pomóc ;).

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Wydaje mi się że brakuje Ci podstaw teoretycznych grafiki 3D. Zwłaszcza cieniowanie - poczytaj o cieniowaniu Gourarda i Phonga. Te ostatnie prace gorsze od pierwszych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności