Napisano 16 Październik 200915 l Czołem. W ramach dalszej nauki modelowania wydłubałem takiego patyka: Chętnie bym go oteksturował/wyrenderował dorobił scenke itp - ale - tutaj zaczyna się mój problem i dlatego wrzucam to do WIP'a w takim stanie. Soft na którym obecnie działam to max2010 + vray 1.5 sp3a. Poprzednio przed zmianą systemu był to max2009 + vray 1.5 sp2. Na nowym konfigu liczenie LC przy ustawieniach rzędu subdv: 200 Sampel size: 0,02 i number of passes: 1-2 i rozdziałce 320 trwa uwaga: 2h :?. Na poprzednim konfigu śmigało by to aż miło podejrzewam. Sprzętu nie mam jakiegoś super bo zaledwie Celeron 3GHz + 1,5Gb Ramu. W czym problem bo powoli mnie "grom z jasnego nieba" strzela ? Pozdrawiam. Szymon. Edytowane 25 Listopad 200915 l przez Marshall
Napisano 16 Październik 200915 l no no Szymonie , wygląda obiecująco, wybrałeś sobie moją ulubioną gitarkę więc powodzenia
Napisano 16 Październik 200915 l No sorki ale Ty fanstastyczne oczekiwania masz. na 3GHz Celeronie to coś jak mój Sempron VRay musi liczyć żeby jakość była. Jak 2 godziny to dużo to polecam jakiś fizyczny renderer jak Maxwell i sobie zapuść rendering na 2 dni a wtedy VRay wyda Ci się super szybkim. Jest jakiś jednak powód, że graficy kupują procesory czterordzeniowce a profesjonaliści 2*4.
Napisano 16 Październik 200915 l Autor @ indian - dzięki, to także mój fav' :) dac77 - thanks Cpt.Obvious :-) Widzisz, przy ustawieniach które podałem LC IMO powinno się liczyć MAX 30 min. Co do grafików-profesjonalistów - nie uważam się za grafika/profesjonalistę, a poza tym nie pomyślałeś że nie każdego początkującego stać na PC za 4-5k? Zdaję sobie sprawę że mam suabego PC no ale bez przesady z tymi czasami ;-). Pozdrawiam i no offence, weekend mamy :-) e: aha, dodam tylko że na poprzednim, słabszym sprzęcie 2-3H szły mi rendery poglądowe VIZ z teksturami, światłem itd itp. Także zastanawiam się czy zmiana na Maxa09 i Vray'a 1.5Rc2 nie przyniesie poprawy Edytowane 16 Październik 200915 l przez Marshall
Napisano 16 Październik 200915 l no w koncu, moja metoda robiles grubosc?? ładnie, ładnie jedziesz dalej a dobrego kompa do grafy kupisz nawet za 1500 zeta, i to dosc... // edytuj posty, a nie piszesz jeden pod drugim w odstępie 3 minut! knysha Edytowane 4 Listopad 200915 l przez Knysha
Napisano 16 Październik 200915 l Faktycznie zapowiada się nieźle, to również moja ulubiona gitarka :) Klasyczny wygląd, zero przekombinowania, a możliwości ma takie, że wyciągniesz na tym od lekkiego bluesa do ciężkiego rocka czy thrash metalu :) A to liczenie takie długie przy materiałach raytrace (czyli z odbiciami) itd, czy przy takich roboczych zwykłych? Bo jeśli przy roboczych to faktycznie coś jest nie tak :)
Napisano 16 Październik 200915 l masz dziwnie wypukly gryf przy szerokiej czesci, podstrunnica nie jest az tak ostra na kantach i troche bledow w okolicach mostkow...
Napisano 16 Październik 200915 l Autor @ Draven - materiały robocze, brak jakichkolwiek tekstur/shaderow @ plasti - tak, Twoja metoda mozna powiedziec choc nie do konca ;). Gryf to chyba tak wyszło z perspektywy bo na pewno nie jest wypukły, chyba że Ci chodzi o body - to tak ma być :). No nic, zostało poprawić błędy dorobić stringi i finito modelu. Co myślicie o pomyśle zmiany na wcześniejszy konfig, może to pomóc?
Napisano 16 Październik 200915 l moze to poprostu wina vraya? znaczy sie inna wersja dziala troche inaczej i te same ustawienia sa "dokladniejsze" i licza sie dluzej? moze zmniejsz troche nastawy i zobacz czy czas i efekt nie bedzie gorszy od tego z max2009 oczywiscie to takie suche przypuszczenia bo na max2010 jeszcze nie pracowalem
Napisano 29 Październik 200915 l Autor Czołem. Nie zapomniałem o tym topicu, problem w tym że po zmianie na maxa09 i vraya 1.5 eksportowanie obiektu nie przynosiło żądanych skutków więc musiałem wszystko modelować od nowa. No, nic mówi się trudno, w końcu ciągle się uczę, a to jakby "kolejna cegiełka" ;). Na obecną chwilę wygląda to tak: Może mi ktoś powiedzieć co jest nie tak z odbiciem na gitarze? Tzn. odbija się vraylight który świeci na BIAŁO a odbicie jest niebieskie... Pozdrawiam. Szymon.
Napisano 3 Listopad 200915 l Autor Czołem. W ramach nauki modelowania wrzucam kolejny model oraz zmieniam nazwę topicu :). Do Gibola wrócę kiedyś na pewno, po prostu odbił się bez echa i jakoś straciłem do niego wątek. Teraz WIP Nokia N73, w sumie 2 wieczory jak na obecny stan. Jeżeli ktoś chciałby się przyczynić do tego wątku może wrzucić następny pomysł na model do wykonania (oczywiście bez sadyzmu ;) ). Stąd nazwa tematu. Generalnie potrzebuję motywacji, więc poważnie pisząc poczuję się lepiej gdy ktoś wejdzie/ wpisze "Marshall opierdalasz się" widząc brak up'a :). Pozdrawiam. Szymon. P.S Sorry za opierd.... się ale to po prostu bardziej trafia do człowieka :).
Napisano 3 Listopad 200915 l To ja powiem ze samolotow juz wystarczy;) z takich prostych to moze sprobuj wymodelowac buta, albo stacje kosmiczną, albo coś organicznego o.
Napisano 4 Listopad 200915 l Autor to chyba koniec przygody z Nokią. Kolejny up - hope soon :). e: teraz wpadł mi do głowy pomysł z aparatem. Wie ktoś może gdzie można dostać blueprinty do w/w np. do Sony Alpha XXX ? Edytowane 4 Listopad 200915 l przez Marshall
Napisano 8 Listopad 200915 l Ja proponuje - przysiądź przy jednej pracy porządnie i ja skończ, masz najnowszy soft a gitare zostawiasz w postaci rendera sprzed 10 lat, telefon też kiepski widac krzywizny i nierówności, lepiej żebyś się pochwalił jakością a nie ilością prac, jak chcesz to mogę Ci podsunąć temat co zrobić ale dopiero jak zobaczę że dbasz o formę i jakość drobnych prac.
Napisano 18 Listopad 200915 l Autor Czołem. Po awarii dysku i odzyskiwaniu danych wracam do modelowania: Padło na Kawasaki Ninja250R. Póki co WIP. Stan rzeczy jak na załączonym obrazku. To dla mnie pierwszy model z kategorii "pojazdy" więc prosiłbym o wskazówki już teraz :).
Napisano 25 Listopad 200915 l Autor Siema. Progress. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w modelowaniu body bo siedzę na tym od przed-wczoraj i nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Zaczynać od rzutu "top" i później jechać "w dół" czy może od side'a? Nie wiem czy nie rzuciłem się zbyt głęboko z tym motocyklem i nie powinienem zaczynać od jakiegoś samochodu. Szkoda że mało kto udziela się w tym temacie, widocznie moje prace są tak słabe a nikt nie chce pomóc ;). Pozdrawiam.
Napisano 26 Listopad 200915 l Wydaje mi się że brakuje Ci podstaw teoretycznych grafiki 3D. Zwłaszcza cieniowanie - poczytaj o cieniowaniu Gourarda i Phonga. Te ostatnie prace gorsze od pierwszych.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto