Skocz do zawartości

Problem z symulacją cloth (podarta koszula)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Mam pewien problem. Chciałem przeprowadzi symulacje podartej koszuli - ma ona opaść a właściwie dostosować do ciała postaci. Niestety jeśli "podrę" ją poprzez cutowanie siatki przed symulacja to siatka posiada polygony mające dużą ilość vertexow przez co zapewne robią się błędy w samej już symulacji cloth typu zawieszenie się lub całkowicie znikniecie koszuli. Zatem pomyślałem, ze podrę ja na gęstszej siatce, by mieć możliwość zrobienia małych porwań przy jednoczesnym nie przekraczaniu dużej ilości vertexow na polygon. Niestety i tutaj jest problem poniewaz cloth przy tak gęstej siatce strasznie "kwadraci" koszulę. Screeny przedstawiają cala sytuacje:

 

Polygony z dużą ilością vertexow - powoduje to błędy w symulacji - znikanie koszuli lub zawieszenie:

10-16-2009_23-10-02.jpg

 

Tak wygląda koszula jeśli jej siatka jest zbyt gęsta:

10-16-2009_23-01-59.jpg

 

Zatem pytanie. Znacie jakis dobry sposób by podrzeć fajnie koszulę aby symulacja się nie wykrzaczała? Darcie po symulacji nie wchodzi raczej w grę bo inaczej zachowa sie koszula podarta a inaczej "nowa".

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Od biedy możesz zastosować teksturę poszarpaną, z Alphą. A na krawędziach szmaty możesz stworzyć nową grupę z parametrami lżejszej tkaniny.

Napisano

Tez o tym myślałem, jednakże jest to poniekąd omijanie problemu. No i problem będzie z zagięciami wyrwanych skrawków (w wyniku grawitacji) tak jak miałoby to miejsce przy fizycznym poszarpaniu tkaniny.

Napisano

Sorki za dublowanie postów, ale jest to dla mnie bardzo ważne. Są jakieś pomysły? Może są jakieś sposoby by jakoś siatkę zagęścić w bardziej nierównomierny sposób jak garment maker bo zwykłe zagęszczanie siatki turbo smoothem daje paskudne wyniki przy symulacji (screen wyżej - kwadracenie).

Napisano

miałem podobny kłopot z ubraniem na postaci, kłopotem była zła skala postaci jak napisał belzebub. Pomogło przeskalowanie do około 180 cm i poczytanie helpa w maxie i długa zabawa parametrami z tego co pamiętam ;) .

Napisano

Zatem pobawię się skalą. Jeśli faktycznie to w tym byłby pies pogrzebany i ze skalowanie by pomogło to wówczas gęstość siatki nie miała by większego znaczenia i mógłbym normalnie porwać tkaninę w sposób dość szczegółowy.Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę i dam znać czy zadziałało. Pozdr.

Napisano

zamiast skalowac postac, mozesz zmienic skale w parametrach clotha (cm/unit)

standardowo jest 1, ale poeksperymentuj w obie strony, np ustaw 2, lub 0,2, przelicz, i zobaczysz jakie sa roznice.

Napisano (edytowane)

Panowie, niestety nie wychodzi :(

 

Gdy zmniejszę skale to zamiast "kwadratowej" siatki kadłubka ujawniającej się na tkaninie to pojawiają się inne błędy - aczkolwiek bardzo podobne:

 

10-22-2009_17-58-09.jpg

 

No nie mam pomysłów.Nie chce mi sie wierzyć żeby zbyt gęsta siatka przeszkadzała.Przecież jakoś ludzie robią porwane tkaniny (i to dość szczegółowo) nawet na potrzeby animacji.

 

 

Natomiast zwiększając skale robi się to co na początku przy gęstej siatce tkaniny (czyli znowu wychodzi siatka kadłubka):

 

10-22-2009_18-01-32.jpg

Edytowane przez Mr_SAN



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności