Skocz do zawartości

Cloth - problem z kolizjami na modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Dopasowalem sobie ladnie ubranko do modelu czlowieka, niestety podczas animacji ubranie sie nienaturalnie wyciaga. Konkretnie to mam model spodni i jak animuje model, wystarczy, ze zahaczy o krawedz spodni np reka, to zabiera ubranie ze soba dziwnie je naciagajac.

Na screenach to wyglada mniej wiecej tak:

73792428.png

18430880.png

 

zdjecia cos nie chca dzialac wiec podaje alternatywne linki:

73792428.th.png

18430880.th.png

 

Model postaci jest jako calosc, nie jest podzielony na czesci, animuje przy pomocy bipeda, a korzystam z maxa 2010.

 

W zwiazku z tym mam pytanie: czy da sie ustawic ubranie tak, aby przylegalo tylko do jakiejs czesci modelu? Np spodnie do nog i pasa, koszula do klatki i rak, itd.

Bede wdzieczny za szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam. Wybaczcie za double posta, ale zalezy mi na tym, zeby uporac sie z problemem. Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji, czy jedyny sposob to jakos dopasowac ubranie pod bipeda wykluczajac i dodajac odpowiednie kosci? Dzialac to na pewno bedzie, bo juz kiedys sprawdzalem, ale na przyszlosc wolalbym sie nauczyc alternatywnej metody.

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Napisano

Wydaje mi się że najlepiej jakbyś po prostu trochę przeanimował postać, tak żeby nie dotykała rękami tkaniny. Chyba, że tkanina reaguje na rękę z większej odległości. Wtedy należałoby zmniejszyć zakres tolerancji (taka jakby dodatkowa grubość tkaniny od której max wyszukuje tkaninę właściwą) Niestety nie pamiętam jak ta opcja się nazywała dokładnie. Ale kiedy zmniejszysz tolerancję to tkanina może zacząć przechodzić przez siatkę modelu w innych miejscach.

 

Powodzenia

DaveBorck

  • Confused 1
Napisano (edytowane)

Od tego sa grupy w modyfikatorze Cloth. Zaznaczasz spodnie, wybierasz Group (w modyfikatorze Cloth), zaznaczasz wszystkie vertexy spodni, Make Group - wpisujesz nazwe grupy, np. Spodnie. Nastepnie wybierasz model ciala, klikasz w Group, zaznaczasz wszystkie vertexy dloni, tworzysz kolejna grupe (Make Group). Jak juz masz ta grupe wciskasz NoCollide, wyskakuje okno i wybierasz w nim druga grupe na ktora ma nie reagowac (czyli grupe Spodnie). Minusem tego jest to, ze podczas animacji dlonie moga wchodzic w spodnie (bo spodnie nie beda sie od nich odksztalcac). Wiec przy bardziej widocznych ujeciach mozna nieco zmienic animacje ruchu rak zeby nie wchodzily w spodnie.

Edytowane przez PLS
  • Confused 1



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności