Napisano 20 Październik 200915 l Od razu uprzedzam że szukałem ale nie znalazłem : Cienki jestem w te klocki a już sił mi brakuje na kombinowanie ;) Chodzi mi o to, że chciałbym zrobić plane'a, który świeciłby tylko tak jak jest na mapie opacity, a reszta żeby była niewidoczna. U mnie to wygląda tak, że rzucam na niego vraylightmtl z bitmapą i mapą opacity do niej, a efekt mam taki, że opacity oddziałowuje tylko na teksturę, a reszta plane'a świeci na biało. Co zrobić żeby nie było widać tej reszty plane'a? Mam nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem :
Napisano 21 Październik 200915 l ustaw swoją opacity mape jako invert, biały ma być tam gdzie jest światło a czarny gdzie niewidoczne.
Napisano 21 Październik 200915 l textura jeżeli ma inny kolor niż czarny będzie świeciła nawet jak masz opacity dobrze ustawione.
Napisano 21 Październik 200915 l Autor Właśnie o to chodzi, że w miejscu gdzie mapa jest czarna, tekstura jest niewidoczna (czyli tak jak powinno być), ale samego plane'a widać, i to on świeci. A chciałbym żeby ta część "zniknęła".
Napisano 21 Październik 200915 l VrayBlendMaterial - ale nie pamiętam czy testowałem działanie z VrayLightMatem - znaczy nie wiem czy będzie prawidłowo świecił, chociaż powinien.
Napisano 21 Październik 200915 l Działa, działa bo sprawdziłem. VrayBlendMat - do slotu base wsadzasz VrayMatWrapper, odhaczasz mu visible to GI i generalnie wszystkie ptaszki, dajesz alpha contr na 0. Do slotu Coat material wsadzasz VrayLightMat, a do slotu ammount bitmapę z maską przezroczystości i musi działac.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto