halset Napisano 20 Październik 2009 Share Napisano 20 Październik 2009 Od razu uprzedzam że szukałem ale nie znalazłem : Cienki jestem w te klocki a już sił mi brakuje na kombinowanie ;) Chodzi mi o to, że chciałbym zrobić plane'a, który świeciłby tylko tak jak jest na mapie opacity, a reszta żeby była niewidoczna. U mnie to wygląda tak, że rzucam na niego vraylightmtl z bitmapą i mapą opacity do niej, a efekt mam taki, że opacity oddziałowuje tylko na teksturę, a reszta plane'a świeci na biało. Co zrobić żeby nie było widać tej reszty plane'a? Mam nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 ustaw swoją opacity mape jako invert, biały ma być tam gdzie jest światło a czarny gdzie niewidoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 textura jeżeli ma inny kolor niż czarny będzie świeciła nawet jak masz opacity dobrze ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halset Napisano 21 Październik 2009 Autor Share Napisano 21 Październik 2009 Właśnie o to chodzi, że w miejscu gdzie mapa jest czarna, tekstura jest niewidoczna (czyli tak jak powinno być), ale samego plane'a widać, i to on świeci. A chciałbym żeby ta część "zniknęła". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 VrayBlendMaterial - ale nie pamiętam czy testowałem działanie z VrayLightMatem - znaczy nie wiem czy będzie prawidłowo świecił, chociaż powinien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halset Napisano 21 Październik 2009 Autor Share Napisano 21 Październik 2009 Właśnie wszystko jest jak powinno a problem nie zniknął : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 Działa, działa bo sprawdziłem. VrayBlendMat - do slotu base wsadzasz VrayMatWrapper, odhaczasz mu visible to GI i generalnie wszystkie ptaszki, dajesz alpha contr na 0. Do slotu Coat material wsadzasz VrayLightMat, a do slotu ammount bitmapę z maską przezroczystości i musi działac. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halset Napisano 21 Październik 2009 Autor Share Napisano 21 Październik 2009 Rzeczywiście, działa :) Wielkie dzięki, rep leci ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się