pretorianstalker Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Chciałem nałożyć tekstury na wykonany model - uznałem, że fajnie by było gdyby model składał się z 3 materiałów, a więc zrobiłem materiał multisubobject z 3 ID i nadałem 3 kategorie ID na odpowiednich poligonach modelu. No i co teraz - uznałem, że najlepiej będzie skorzystać z unwrap, ale niespodzianka - jak próbuję tworzyć mapy dla poszczególnych materiałów to nie mogę rozwinąć modyfikatora żeby zaznaczyć Selec Face - po prostu nie ma tej opcji... A bez niej dość ciężko się pracuje :) Wie ktoś o co tutaj może chodzić? Ostatecznie podzieliłem model wg ID poligonów na 3 modele i mam zamiar z każdym pracować oddzielnie, ale zakładam, że można to zrobić jakoś sensownie na jednym modelu.
kindlar Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 W unvarpie powinno się dać wybierać siatki po ich numerach ID nie trzeba już nic zaznaczać bo już to zrobiłeś przypisując poligony do ID.
pretorianstalker Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Tylko chodzi o to, że nie wiem z czym pracuję :) Jak pracuję z zaznaczonym "Select face" to po zaznaczeniu elementu siatki po flatten mapping mam podświetlony ten fragment na modelu i odwrotnie - zaznaczam wybrany fragment na modelu i zaznacza mi się odpowiedni fragment siatki - a bez tego to trochę tak na ślepo :) Robi się setka tych puzzli i teraz szukaj każdego i obserwuj model czy trafiłeś...
zdeno Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 wywal unwrap i nadaj go jeszcze raz ... ja tak kiedyś miałem jak był najpierw dany unwrap a potem multimateriał nie dam sobie uciąć czy w tym przypadku też pomoże
pretorianstalker Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Pokombinowałem z kolejnością dodawania materiału, ustalania ID poligonów i dodawaniem unwrapa i okazało się, że w niektórych przypadkach select face zostaje, a czasem znika :) Dzięki - zmiana kolejności (nie wiem dokładnie na jaką jeszcze ;) ) pomogła...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now