Skocz do zawartości

Tekstura i kanał alfa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam pytanie o nadawanie tekstury i kanał alfa bo nie wiem gdzie leży błąd bo mi to nie wychodzi.

Stosuje się do pomocy z kilku tutoriali ale mi nie udaje się uzyskac tego.

Wyjaśnie na przykladzie prostego szescianu.

Cały w kolorze zielonym i na jednej sciance chce uzyskac żółty okrąg (uzyskany za pomoca rzutowania tekstury).

1.Nadaje obiektowi kolor zielony.

2.Wchodze do Surface Editor i nadaje tekstury normal i alfa.

I cos ta alfa nie daje przezroczystoci niewiem dlaczego???

 

Załączam obrazki.

Z góry dzieki za podpowiedz co jest nie tak.

Marcin

załączam to jako obraz.

[ATTACH]67565[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dla mnie dziala jak powinno. Alfa jako layer odnosi sie do poprzedniej tekstury nie do przezroczystosci obiektu, a ty na kanale kolor to robisz. Tak jak Ziper pisal, by miec przezroczystosc musisz z transparency skorzystac.

Napisano

Faktycznie po renderingu wychodzi jak trzeba i według ustawien tych co na poczatku pisalem pomimo ze w modelerze jest inaczej.dzieki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności