Jump to content

Tekstura i kanał alfa


Recommended Posts

Posted

Witam,

mam pytanie o nadawanie tekstury i kanał alfa bo nie wiem gdzie leży błąd bo mi to nie wychodzi.

Stosuje się do pomocy z kilku tutoriali ale mi nie udaje się uzyskac tego.

Wyjaśnie na przykladzie prostego szescianu.

Cały w kolorze zielonym i na jednej sciance chce uzyskac żółty okrąg (uzyskany za pomoca rzutowania tekstury).

1.Nadaje obiektowi kolor zielony.

2.Wchodze do Surface Editor i nadaje tekstury normal i alfa.

I cos ta alfa nie daje przezroczystoci niewiem dlaczego???

 

Załączam obrazki.

Z góry dzieki za podpowiedz co jest nie tak.

Marcin

załączam to jako obraz.

[ATTACH]67565[/ATTACH]

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jak dla mnie dziala jak powinno. Alfa jako layer odnosi sie do poprzedniej tekstury nie do przezroczystosci obiektu, a ty na kanale kolor to robisz. Tak jak Ziper pisal, by miec przezroczystosc musisz z transparency skorzystac.

Posted

Faktycznie po renderingu wychodzi jak trzeba i według ustawien tych co na poczatku pisalem pomimo ze w modelerze jest inaczej.dzieki za pomoc.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy