Guest MFLW Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Witam, mam pytanie o nadawanie tekstury i kanał alfa bo nie wiem gdzie leży błąd bo mi to nie wychodzi. Stosuje się do pomocy z kilku tutoriali ale mi nie udaje się uzyskac tego. Wyjaśnie na przykladzie prostego szescianu. Cały w kolorze zielonym i na jednej sciance chce uzyskac żółty okrąg (uzyskany za pomoca rzutowania tekstury). 1.Nadaje obiektowi kolor zielony. 2.Wchodze do Surface Editor i nadaje tekstury normal i alfa. I cos ta alfa nie daje przezroczystoci niewiem dlaczego??? Załączam obrazki. Z góry dzieki za podpowiedz co jest nie tak. Marcin załączam to jako obraz. [ATTACH]67565[/ATTACH]
Ziper Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Olej mieszanie w warstwach, wrzuc texture do mapy transparency.
Alibaba Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Jak dla mnie dziala jak powinno. Alfa jako layer odnosi sie do poprzedniej tekstury nie do przezroczystosci obiektu, a ty na kanale kolor to robisz. Tak jak Ziper pisal, by miec przezroczystosc musisz z transparency skorzystac.
qbaqbaMAX3D Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Zobacz tez opcje wyswietlania, sprawdz renderujac. [ATTACH]67594[/ATTACH]
Guest MFLW Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Faktycznie po renderingu wychodzi jak trzeba i według ustawien tych co na poczatku pisalem pomimo ze w modelerze jest inaczej.dzieki za pomoc.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now