Skocz do zawartości

tekstura o ksztalcie wielokatu, jak nalozyc?


kowal1916

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

.mam taka sprawe, posiadam wielokatna plaszczyzne, skomplikowanego ksztaltu i takiego samego ksztaltu bitmape.

 

. na danej plaszczyznie potrzebuje wykonac konkretny uklad cegiel, ktory mam zrozrysowany w bitmapie

 

. jak nalozyc bitmape ktora nie jest kwadratem, prostokatem, w ten sposob aby obszar bitmapy ulozyl sie idealnie na ta plaszczyzne

 

. czy moze jest na to jakis inny sposob niz tylko stworzenie jednej bitmapy

 

 

pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ja bym:

zaznaczył wszystkie face'y ,

dał planar mapping (dla niepłaskiej płaszczyzny raczej unfold),

otworzył edytor UV,

wczytał bitmapkę,

poprzesuwał UV'ki by pasowały do siaty.

 

innego rozwiązania nie widzę. Pokaż kształt i bitmapkę to może będę mógł bardziej pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce po przez material zrobic aby ten ksztalt mial zaglebienia idealnie w tym miejscu jak na bit mapie wyzej.

 

 

w przypadku prostego ksztaltu typu prostokat, kwadrat jestem w stanie to zrobic przez maps>bump, bo wystarczy zrobic bit mape w proporcjach takich jak ksztalt.

 

jesli chodzi o bardziej skomplikowany ksztalt to juz gorzej

 

 

 

nir umiem tego inaczej wytlumaczyc, trudno, trzeba bedzie to zrobic na okolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności