Napisano 14 Listopad 200915 l Witam, .mam taka sprawe, posiadam wielokatna plaszczyzne, skomplikowanego ksztaltu i takiego samego ksztaltu bitmape. . na danej plaszczyznie potrzebuje wykonac konkretny uklad cegiel, ktory mam zrozrysowany w bitmapie . jak nalozyc bitmape ktora nie jest kwadratem, prostokatem, w ten sposob aby obszar bitmapy ulozyl sie idealnie na ta plaszczyzne . czy moze jest na to jakis inny sposob niz tylko stworzenie jednej bitmapy pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
Napisano 14 Listopad 200915 l Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ja bym: zaznaczył wszystkie face'y , dał planar mapping (dla niepłaskiej płaszczyzny raczej unfold), otworzył edytor UV, wczytał bitmapkę, poprzesuwał UV'ki by pasowały do siaty. innego rozwiązania nie widzę. Pokaż kształt i bitmapkę to może będę mógł bardziej pomóc.
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor .daje przykladowy ksztalt to co napisales moze i by pasowalo ale mi jeszcze dodatkowo chodzi o zrobienie rowkow poprzez materials>maps>bump pozostaje mi chyba wymodelowac sciane z cegiel:)
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor tu jeszcze taka na szybko zrobiona bit mapa na bump zrobiona do tego przykladowego ksztaltu
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor chce po przez material zrobic aby ten ksztalt mial zaglebienia idealnie w tym miejscu jak na bit mapie wyzej. w przypadku prostego ksztaltu typu prostokat, kwadrat jestem w stanie to zrobic przez maps>bump, bo wystarczy zrobic bit mape w proporcjach takich jak ksztalt. jesli chodzi o bardziej skomplikowany ksztalt to juz gorzej nir umiem tego inaczej wytlumaczyc, trudno, trzeba bedzie to zrobic na okolo
Napisano 14 Listopad 200915 l No to zrób tak jak wyżej napisałem. Planar mapping a potem tylko sobie zeskaluj tę mapkę. Bump nic do tego nie ma. Musi być tylko do texa dopasowany.
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor ale po przez planar mapping nada mi wglebienia po renderze tak jakby to byly cegielki? chyba nie bo to tylko nalozy bit mape na obiekt
Napisano 14 Listopad 200915 l Myślę, że powinieneś poczytać o bumpie. Bump też jest texturą, więc mapowanie nie ma znaczenia. Spróbuj to zobaczysz.
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor http://www.mobiusarchitekci.pl/files/gimgs/31_widok5.jpg chodzi mi o efekt cegielek taki jak jest pokazany tutaj aby na kazdej plaszczyznie bylo dokladnie tyle i dokladnie tak rozmieszczone cegly jak trzeba(chodzi o to zeby sie zgadzaly i laczyly) ok, sprobuje zrobic to twoja metoda, dzieki
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor juz dziala, miales racje, dzieki wielkie:) szybka i konkretna pomoc:) oby wiecej takich osob:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto