Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

 

.mam taka sprawe, posiadam wielokatna plaszczyzne, skomplikowanego ksztaltu i takiego samego ksztaltu bitmape.

 

. na danej plaszczyznie potrzebuje wykonac konkretny uklad cegiel, ktory mam zrozrysowany w bitmapie

 

. jak nalozyc bitmape ktora nie jest kwadratem, prostokatem, w ten sposob aby obszar bitmapy ulozyl sie idealnie na ta plaszczyzne

 

. czy moze jest na to jakis inny sposob niz tylko stworzenie jednej bitmapy

 

 

pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ja bym:

zaznaczył wszystkie face'y ,

dał planar mapping (dla niepłaskiej płaszczyzny raczej unfold),

otworzył edytor UV,

wczytał bitmapkę,

poprzesuwał UV'ki by pasowały do siaty.

 

innego rozwiązania nie widzę. Pokaż kształt i bitmapkę to może będę mógł bardziej pomóc.

Napisano
  • Autor

.daje przykladowy ksztalt

 

imageshacki.jpg

 

 

 

to co napisales moze i by pasowalo ale mi jeszcze dodatkowo chodzi o zrobienie rowkow poprzez materials>maps>bump

 

 

pozostaje mi chyba wymodelowac sciane z cegiel:)

Napisano
  • Autor

tu jeszcze taka na szybko zrobiona bit mapa na bump zrobiona do tego przykladowego ksztaltu

 

 

beznazwy1lz.jpg

Napisano
  • Autor

chce po przez material zrobic aby ten ksztalt mial zaglebienia idealnie w tym miejscu jak na bit mapie wyzej.

 

 

w przypadku prostego ksztaltu typu prostokat, kwadrat jestem w stanie to zrobic przez maps>bump, bo wystarczy zrobic bit mape w proporcjach takich jak ksztalt.

 

jesli chodzi o bardziej skomplikowany ksztalt to juz gorzej

 

 

 

nir umiem tego inaczej wytlumaczyc, trudno, trzeba bedzie to zrobic na okolo

Napisano

No to zrób tak jak wyżej napisałem. Planar mapping a potem tylko sobie zeskaluj tę mapkę. Bump nic do tego nie ma. Musi być tylko do texa dopasowany.

Napisano
  • Autor

ale po przez planar mapping nada mi wglebienia po renderze tak jakby to byly cegielki?

 

chyba nie bo to tylko nalozy bit mape na obiekt

Napisano

Myślę, że powinieneś poczytać o bumpie. Bump też jest texturą, więc mapowanie nie ma znaczenia. Spróbuj to zobaczysz.

Napisano
  • Autor

juz dziala, miales racje, dzieki wielkie:) szybka i konkretna pomoc:) oby wiecej takich osob:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności