kowal1916 Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Witam, .mam taka sprawe, posiadam wielokatna plaszczyzne, skomplikowanego ksztaltu i takiego samego ksztaltu bitmape. . na danej plaszczyznie potrzebuje wykonac konkretny uklad cegiel, ktory mam zrozrysowany w bitmapie . jak nalozyc bitmape ktora nie jest kwadratem, prostokatem, w ten sposob aby obszar bitmapy ulozyl sie idealnie na ta plaszczyzne . czy moze jest na to jakis inny sposob niz tylko stworzenie jednej bitmapy pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
Lucek Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ja bym: zaznaczył wszystkie face'y , dał planar mapping (dla niepłaskiej płaszczyzny raczej unfold), otworzył edytor UV, wczytał bitmapkę, poprzesuwał UV'ki by pasowały do siaty. innego rozwiązania nie widzę. Pokaż kształt i bitmapkę to może będę mógł bardziej pomóc.
kowal1916 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 .daje przykladowy ksztalt to co napisales moze i by pasowalo ale mi jeszcze dodatkowo chodzi o zrobienie rowkow poprzez materials>maps>bump pozostaje mi chyba wymodelowac sciane z cegiel:)
Lucek Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Teraz to zupełnie nie czaję co chcesz zrobić.
kowal1916 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 tu jeszcze taka na szybko zrobiona bit mapa na bump zrobiona do tego przykladowego ksztaltu
kowal1916 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 chce po przez material zrobic aby ten ksztalt mial zaglebienia idealnie w tym miejscu jak na bit mapie wyzej. w przypadku prostego ksztaltu typu prostokat, kwadrat jestem w stanie to zrobic przez maps>bump, bo wystarczy zrobic bit mape w proporcjach takich jak ksztalt. jesli chodzi o bardziej skomplikowany ksztalt to juz gorzej nir umiem tego inaczej wytlumaczyc, trudno, trzeba bedzie to zrobic na okolo
Lucek Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 No to zrób tak jak wyżej napisałem. Planar mapping a potem tylko sobie zeskaluj tę mapkę. Bump nic do tego nie ma. Musi być tylko do texa dopasowany.
kowal1916 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 ale po przez planar mapping nada mi wglebienia po renderze tak jakby to byly cegielki? chyba nie bo to tylko nalozy bit mape na obiekt
Lucek Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Myślę, że powinieneś poczytać o bumpie. Bump też jest texturą, więc mapowanie nie ma znaczenia. Spróbuj to zobaczysz.
kowal1916 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 http://www.mobiusarchitekci.pl/files/gimgs/31_widok5.jpg chodzi mi o efekt cegielek taki jak jest pokazany tutaj aby na kazdej plaszczyznie bylo dokladnie tyle i dokladnie tak rozmieszczone cegly jak trzeba(chodzi o to zeby sie zgadzaly i laczyly) ok, sprobuje zrobic to twoja metoda, dzieki
kowal1916 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 juz dziala, miales racje, dzieki wielkie:) szybka i konkretna pomoc:) oby wiecej takich osob:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now