Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

 

.mam taka sprawe, posiadam wielokatna plaszczyzne, skomplikowanego ksztaltu i takiego samego ksztaltu bitmape.

 

. na danej plaszczyznie potrzebuje wykonac konkretny uklad cegiel, ktory mam zrozrysowany w bitmapie

 

. jak nalozyc bitmape ktora nie jest kwadratem, prostokatem, w ten sposob aby obszar bitmapy ulozyl sie idealnie na ta plaszczyzne

 

. czy moze jest na to jakis inny sposob niz tylko stworzenie jednej bitmapy

 

 

pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ja bym:

zaznaczył wszystkie face'y ,

dał planar mapping (dla niepłaskiej płaszczyzny raczej unfold),

otworzył edytor UV,

wczytał bitmapkę,

poprzesuwał UV'ki by pasowały do siaty.

 

innego rozwiązania nie widzę. Pokaż kształt i bitmapkę to może będę mógł bardziej pomóc.

Posted

.daje przykladowy ksztalt

 

imageshacki.jpg

 

 

 

to co napisales moze i by pasowalo ale mi jeszcze dodatkowo chodzi o zrobienie rowkow poprzez materials>maps>bump

 

 

pozostaje mi chyba wymodelowac sciane z cegiel:)

Posted

chce po przez material zrobic aby ten ksztalt mial zaglebienia idealnie w tym miejscu jak na bit mapie wyzej.

 

 

w przypadku prostego ksztaltu typu prostokat, kwadrat jestem w stanie to zrobic przez maps>bump, bo wystarczy zrobic bit mape w proporcjach takich jak ksztalt.

 

jesli chodzi o bardziej skomplikowany ksztalt to juz gorzej

 

 

 

nir umiem tego inaczej wytlumaczyc, trudno, trzeba bedzie to zrobic na okolo

Posted

No to zrób tak jak wyżej napisałem. Planar mapping a potem tylko sobie zeskaluj tę mapkę. Bump nic do tego nie ma. Musi być tylko do texa dopasowany.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy