El Wieczor Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Próbuję zrobić piękną scenę interior i zastanawiam się w jaki sposób stworzyć realistyczne szyby w oknach wraz z tłem za nimi. Nie ma problemu ze zrobieniem materiału szyby czy wstawieniem samego tła później w Photoshopie. Zastanawiam się tylko, jaki jest najbardziej optymalny sposób kompozycji takiej sceny, jeśli za oknem ma być tło, w oknach mają być szyby z odbiciami wnętrza a w środku dodatkowo inne obiekty, jak stoły, podłoga mają także odbijać tło. Może istnieje jakiś prosty sposób na skomponowanie tego, który dałoby radę wypisać w kilku punktach? Pewnie trzeba użyć Render Elements, jakieś kanały alpha, potem PS itp, ale nie wiem dokładnie co i jak. Szukałem jakichś tutoriali na ten temat, ale nic nie znalazłem. Jeszcze napotkałem taki problem (a może i nie): utworzony przeze mnie materiał szyby jest w 100% przezroczysty, wszystkie obiekty są za nim widoczne dobrze poza tłem, które robi się szare zamiast błękitne tak, jak to jest ustawione w Environment. Kombinowałem z ustawieniami materiału (diff, refl, refr, exit color biały), ale bez poprawy. Ale być może w ogóle nie powinienem zwracać na to uwagi, ponieważ później i tak zamierzam tło podkładać samemu? VRay SP2
Nowi Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Jest wiele metod musisz, jeszcze trochę pobadać temat, popatrzeć w dziale "WIP" jak inni to robią popróbować samemu i wykorzystywać tą która najlepiej tobie pasuje (albo po prostu najlepiej tobie wychodzi) Na dobry początek zapraszam do zapoznania się z tym www tutorialem, jest tu opisane wszystko od początku do końca, jak w padną mi do głowy jeszcze jakieś inne tutki to dam znać, ale jak narazie to ten jest chyba najlepszy. Pozdrawiam M.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now