Skocz do zawartości

Daylight i spotlight razem, pomocy!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, korzystam ze światła dayligh, które działa prawidłowo jednak przy próbie podłączenia jakiegokolwiek dodatkowego oświetlenia np. Standard/Free spot nie widać zmiany. Wersja 3ds max 2009. Proszę o pomoc wie ktoś jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jak dla mnie przyczyn moze byc wiele i raczej jest twoj blad wiec polecam wyłaczac wszystko i po kolei dodawac swiatla sprawdzajac czy swieca. Albo usunac cale oswietlenie i od poczatku:).

 

Zajrzyj do Tool > Light Lister.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Według helpa w maxie nie powinienem ustawiać LEC jeśli tworze animację. Mam ustawione mr Photographic Exposure Controler i jest to jedyny "renderujący" kontroler w mojej animacji. Gdy zmieniam na LEC wyskakuje: Exposure control "Linear Exposure Control" is not supported.

Na liście Light Lister mam tylko trzy światła: mr Sky Lights, mr Sun Lights i Standard Lights (którego włąśnie nie wyświetla).

Próbowałem tworzyć w nowym pliku scenę tylko z boxem i wymienionymi wyżej światłami, efekt jest taki sam. Da się to w ogóle zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem nową scenke z tymi dwoma światłami i obydwa są widoczne więc nie wiem dlaczego u Ciebie jest inaczej.

Edit: Juz wiem, zmien wartosc multipler w swietle free spot na 31583 i zrenderuj.

Edytowane przez sebx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daylight ustawia POWer Slonca na takie wartosci, czasem i wyzsze gdy dojdzie skylight,

wiec zeby standardowe swiatlo przy exposure mialo szanse "zaswiecic" jak slonce... musi miec duzo wieksze wartosci

 

jak sie wlaczy daylight, to slonce jest ustalane jako najjasniejsze zrodlo i jego wartosc

w kodzie 16bitowym jest ustalana na 65535, dopiero exposure jest w stanie zeskalowac to do zakresu zwyklego rgb i dlatego standardowe swiatla maja wartosci o wiele rzedow nizsza niz zrodlo slonca... dlatego nie swieca, bez zmiany multipliera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyściutka jasne tylko teraz pytanie. jak to przeliczać. 31583 odpowiada jakiemu multi bez slonca i sky

 

a to zalezy jaki sobie Exposure control wybrales :P

to nie jest takie proste, Linear? Photographic? Exponential?

zaleznie od skali twoje swiatlo bedzie swiecic mocniej lub slabiej

 

to jest glowny powod dla ktorego nie zaleca sie mieszac swiatel fizycznych

ze standardowymi - mozna osiwiec jak sie sprobuje to wszystko pozenic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest oczywista sprawa panowie...

Słońce jest najsilniejszym emiterem światła, jak taki spot o wartości multipilera równym 1 może z nim konkurować?

Najlepiej jak już coś to operować Daylightem i fotometrykami, zależy jaki efekt chcesz uzyskać.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności