Jump to content

modelowanie edit patch i niska wydajność 3ds max 2009


Recommended Posts

Posted

Witam,

 

Jeżeli wątek jest w złym miejscu to proszę o przeniesienie go - nie byłem pewien gdzie go umieścić.

 

Mam taki problem - chciałem wymodelować napis przy pomocy modyfikatora displacement, zależało mi na tym, aby był zrobiony z edit patch, chce animować ruch po powierzchni - no i mam problem. Po wrzuceniu tylko 50x50 segmentów quad patch, w viewporcie nie mogę ruszyć obrazem nie mówiąc o obiekcie. Obiekty poly ruszają się lekko przy 2 milionach poly. Czy jest to związane z rodzajem obiektu czy może mam uszkodzoną karte grafy czy może macie jakieś inne pomysły??

 

max 2009, intel core 2 quad 2,33ghz, 4gb ram, Nvidia GeForce9800GT

 

Pozdawiam

Elimo

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Wyłącz siatke na obiekcíe powinno troszke pomoc, aż 2mln poly? wow masz tyle polygonow w modelu i dziwisz się że komp nie wyrabia?

Posted

Patche mają (albo mogą mieć) więcej poligonów niż podziałek. U ciebie jest 2,5 milionów poligonów, tylko że nie widać wszystkich kantów.

Jak zrobisz z tego editable patcha (prawa mysz w okienku modyfikatorów), to pod Geometry > Surface > View Steps standardowo jest ustawione 5, to oznacza tak jakby 5 meshsmooth iterations, czyli nie masz tak naprawde 50x50=2500 poligonów, tylko 50x2^5 x 50x2^5 = 2,5 milionów. Możesz je uwidocznić zaznaczając View Interior Edges (radzę przedtem obniżyć).

Jak dasz zamiast tych 5 trochę mniej, to powinien się ruszać szybciej i wyglądać przy tym trochę brzydziej. Daj pod view steps mniej a pod render steps zostaw albo obniż o 1, zależnie czy zostanie przy tych 50x50 czy jeszcze dojdzie coś.




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy