Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam pytanko czy istnieje taka funkcja jak grupuj obiekty w LW ponieważ od niedawna się tym zajmuję i nie mogę jej odnaleźć:P

A może w ogóle jest ktoś chętny aby pomóc mi w stworzeniu animacji3D:P?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Trochę w tym siedzę, ale nie przypominam sobie takiej funkcji. Jednak to tylko narzędzie. W 3d chodzi o szukanie rozwiązań na własną rękę. Np: ja bym stworzył null object i przyparentowałbym wszystkie podobiekty do niego. Dzięki temu ruszając jednym masz w garści wszystkie. Chyba że chodzi o coś bardziej złożonego, ale można zagłębić się w motion options i na pewno coś wymyść.

Możesz też w scene editor zaznaczyć Itemy które chcesz. Potem w górnym panelu zrobić save o jakiejś nazwie i następnie ze scrola zawsze Ci się to zaznaczy . Możesz też stosować kolory po których łatwo odnaleźć obiekty.

Napisano
  • Autor

mógłbyś mi wyjaśnić jak stworzyć obiekt null i przyparentować inny do niego?

chcę stworzyć robota takiego jak w fabryce ,np. do przenoszenia czegoś i muszę zrobić żeby poruszał ramieniem. Mam już gotowy obiekt(całego robota) ale nie wiem jak to zrobić w layoucie aby obiekt poruszał się z kośćmi tak jak chcę. Próbowałem już robić zaznaczając cały obiekt i dodając kości pierwsza bone kolejno child bone przez całe ramię robota zrobiłem bone active później bone on i nic kości się poruszają jak przemieszczam je myszką a robot dalej nieruchomy...robiłem to na prostrzej bryle jak box i działało a tu nie chce:/

masz jakiś pomysł?

Napisano

Zakładka u góry paleta z boku

1. W zakładce Main z palety Add klikasz na klawisz Null i pojawia Ci się obiekt, który jest niewidoczny w renderingu (możesz wybrać jego formę x, box ball ...). Proste.

Obiekt który chcesz przyczepić do drugiego (przyparentować), musisz mieć aktywny - dziecko. Wciskasz "m" na klawiaturze - motion option i w pozycji parent wybierasz rodzica - tego nulla. Gdy ruszasz Rodzicem ruszasz też dziećmi. Możesz też w schmatic view kliknąć z controlem i wyjdzie na to samo.

 

Co do kości to nie jest prosta sprawa bo naprawdę musisz trochę pocztać i zrobić kilka tutoriali aby dowiedzieć się jak działają.

Animację robota zrobiłbym bez kości. Wykorzystując właściwą hierarchię obiektów z prawidłowo umiejscowionymi piviotami (punktami obrotu- środkami ciężkości etc...) . Do tego musisz opanować IK i FK - kinematykę odwrotną i zwykłą.

Napisano

Parentować mozna też w Scene Editorze, zaznaczając obiekt (lub grupę) i przeciągając na nazwę obiektu-rodzica, powinno wskoczyć pod niego.

Napisano
  • Autor

a jeszcze takie pytanie:P

jak ustawia się te pivioty/środek obrotu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności