sicio Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 Witam Mam pytanko czy istnieje taka funkcja jak grupuj obiekty w LW ponieważ od niedawna się tym zajmuję i nie mogę jej odnaleźć:P A może w ogóle jest ktoś chętny aby pomóc mi w stworzeniu animacji3D:P?
viater Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Trochę w tym siedzę, ale nie przypominam sobie takiej funkcji. Jednak to tylko narzędzie. W 3d chodzi o szukanie rozwiązań na własną rękę. Np: ja bym stworzył null object i przyparentowałbym wszystkie podobiekty do niego. Dzięki temu ruszając jednym masz w garści wszystkie. Chyba że chodzi o coś bardziej złożonego, ale można zagłębić się w motion options i na pewno coś wymyść. Możesz też w scene editor zaznaczyć Itemy które chcesz. Potem w górnym panelu zrobić save o jakiejś nazwie i następnie ze scrola zawsze Ci się to zaznaczy . Możesz też stosować kolory po których łatwo odnaleźć obiekty.
sicio Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 mógłbyś mi wyjaśnić jak stworzyć obiekt null i przyparentować inny do niego? chcę stworzyć robota takiego jak w fabryce ,np. do przenoszenia czegoś i muszę zrobić żeby poruszał ramieniem. Mam już gotowy obiekt(całego robota) ale nie wiem jak to zrobić w layoucie aby obiekt poruszał się z kośćmi tak jak chcę. Próbowałem już robić zaznaczając cały obiekt i dodając kości pierwsza bone kolejno child bone przez całe ramię robota zrobiłem bone active później bone on i nic kości się poruszają jak przemieszczam je myszką a robot dalej nieruchomy...robiłem to na prostrzej bryle jak box i działało a tu nie chce:/ masz jakiś pomysł?
viater Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 Zakładka u góry paleta z boku 1. W zakładce Main z palety Add klikasz na klawisz Null i pojawia Ci się obiekt, który jest niewidoczny w renderingu (możesz wybrać jego formę x, box ball ...). Proste. Obiekt który chcesz przyczepić do drugiego (przyparentować), musisz mieć aktywny - dziecko. Wciskasz "m" na klawiaturze - motion option i w pozycji parent wybierasz rodzica - tego nulla. Gdy ruszasz Rodzicem ruszasz też dziećmi. Możesz też w schmatic view kliknąć z controlem i wyjdzie na to samo. Co do kości to nie jest prosta sprawa bo naprawdę musisz trochę pocztać i zrobić kilka tutoriali aby dowiedzieć się jak działają. Animację robota zrobiłbym bez kości. Wykorzystując właściwą hierarchię obiektów z prawidłowo umiejscowionymi piviotami (punktami obrotu- środkami ciężkości etc...) . Do tego musisz opanować IK i FK - kinematykę odwrotną i zwykłą.
Ford Prefect Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 Parentować mozna też w Scene Editorze, zaznaczając obiekt (lub grupę) i przeciągając na nazwę obiektu-rodzica, powinno wskoczyć pod niego.
sicio Napisano 2 Grudzień 2009 Autor Napisano 2 Grudzień 2009 a jeszcze takie pytanie:P jak ustawia się te pivioty/środek obrotu?
Alibaba Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Funkca MovePivot z tej samej zakladki co chociazby zwykly move.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się