sicio Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Witam Mam pytanko czy istnieje taka funkcja jak grupuj obiekty w LW ponieważ od niedawna się tym zajmuję i nie mogę jej odnaleźć:P A może w ogóle jest ktoś chętny aby pomóc mi w stworzeniu animacji3D:P?
viater Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Trochę w tym siedzę, ale nie przypominam sobie takiej funkcji. Jednak to tylko narzędzie. W 3d chodzi o szukanie rozwiązań na własną rękę. Np: ja bym stworzył null object i przyparentowałbym wszystkie podobiekty do niego. Dzięki temu ruszając jednym masz w garści wszystkie. Chyba że chodzi o coś bardziej złożonego, ale można zagłębić się w motion options i na pewno coś wymyść. Możesz też w scene editor zaznaczyć Itemy które chcesz. Potem w górnym panelu zrobić save o jakiejś nazwie i następnie ze scrola zawsze Ci się to zaznaczy . Możesz też stosować kolory po których łatwo odnaleźć obiekty.
sicio Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 mógłbyś mi wyjaśnić jak stworzyć obiekt null i przyparentować inny do niego? chcę stworzyć robota takiego jak w fabryce ,np. do przenoszenia czegoś i muszę zrobić żeby poruszał ramieniem. Mam już gotowy obiekt(całego robota) ale nie wiem jak to zrobić w layoucie aby obiekt poruszał się z kośćmi tak jak chcę. Próbowałem już robić zaznaczając cały obiekt i dodając kości pierwsza bone kolejno child bone przez całe ramię robota zrobiłem bone active później bone on i nic kości się poruszają jak przemieszczam je myszką a robot dalej nieruchomy...robiłem to na prostrzej bryle jak box i działało a tu nie chce:/ masz jakiś pomysł?
viater Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Zakładka u góry paleta z boku 1. W zakładce Main z palety Add klikasz na klawisz Null i pojawia Ci się obiekt, który jest niewidoczny w renderingu (możesz wybrać jego formę x, box ball ...). Proste. Obiekt który chcesz przyczepić do drugiego (przyparentować), musisz mieć aktywny - dziecko. Wciskasz "m" na klawiaturze - motion option i w pozycji parent wybierasz rodzica - tego nulla. Gdy ruszasz Rodzicem ruszasz też dziećmi. Możesz też w schmatic view kliknąć z controlem i wyjdzie na to samo. Co do kości to nie jest prosta sprawa bo naprawdę musisz trochę pocztać i zrobić kilka tutoriali aby dowiedzieć się jak działają. Animację robota zrobiłbym bez kości. Wykorzystując właściwą hierarchię obiektów z prawidłowo umiejscowionymi piviotami (punktami obrotu- środkami ciężkości etc...) . Do tego musisz opanować IK i FK - kinematykę odwrotną i zwykłą.
Ford Prefect Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Parentować mozna też w Scene Editorze, zaznaczając obiekt (lub grupę) i przeciągając na nazwę obiektu-rodzica, powinno wskoczyć pod niego.
sicio Posted December 2, 2009 Author Posted December 2, 2009 a jeszcze takie pytanie:P jak ustawia się te pivioty/środek obrotu?
Alibaba Posted December 3, 2009 Posted December 3, 2009 Funkca MovePivot z tej samej zakladki co chociazby zwykly move.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now