Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam pytanko czy istnieje taka funkcja jak grupuj obiekty w LW ponieważ od niedawna się tym zajmuję i nie mogę jej odnaleźć:P

A może w ogóle jest ktoś chętny aby pomóc mi w stworzeniu animacji3D:P?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Trochę w tym siedzę, ale nie przypominam sobie takiej funkcji. Jednak to tylko narzędzie. W 3d chodzi o szukanie rozwiązań na własną rękę. Np: ja bym stworzył null object i przyparentowałbym wszystkie podobiekty do niego. Dzięki temu ruszając jednym masz w garści wszystkie. Chyba że chodzi o coś bardziej złożonego, ale można zagłębić się w motion options i na pewno coś wymyść.

Możesz też w scene editor zaznaczyć Itemy które chcesz. Potem w górnym panelu zrobić save o jakiejś nazwie i następnie ze scrola zawsze Ci się to zaznaczy . Możesz też stosować kolory po których łatwo odnaleźć obiekty.

Napisano
  • Autor

mógłbyś mi wyjaśnić jak stworzyć obiekt null i przyparentować inny do niego?

chcę stworzyć robota takiego jak w fabryce ,np. do przenoszenia czegoś i muszę zrobić żeby poruszał ramieniem. Mam już gotowy obiekt(całego robota) ale nie wiem jak to zrobić w layoucie aby obiekt poruszał się z kośćmi tak jak chcę. Próbowałem już robić zaznaczając cały obiekt i dodając kości pierwsza bone kolejno child bone przez całe ramię robota zrobiłem bone active później bone on i nic kości się poruszają jak przemieszczam je myszką a robot dalej nieruchomy...robiłem to na prostrzej bryle jak box i działało a tu nie chce:/

masz jakiś pomysł?

Napisano

Zakładka u góry paleta z boku

1. W zakładce Main z palety Add klikasz na klawisz Null i pojawia Ci się obiekt, który jest niewidoczny w renderingu (możesz wybrać jego formę x, box ball ...). Proste.

Obiekt który chcesz przyczepić do drugiego (przyparentować), musisz mieć aktywny - dziecko. Wciskasz "m" na klawiaturze - motion option i w pozycji parent wybierasz rodzica - tego nulla. Gdy ruszasz Rodzicem ruszasz też dziećmi. Możesz też w schmatic view kliknąć z controlem i wyjdzie na to samo.

 

Co do kości to nie jest prosta sprawa bo naprawdę musisz trochę pocztać i zrobić kilka tutoriali aby dowiedzieć się jak działają.

Animację robota zrobiłbym bez kości. Wykorzystując właściwą hierarchię obiektów z prawidłowo umiejscowionymi piviotami (punktami obrotu- środkami ciężkości etc...) . Do tego musisz opanować IK i FK - kinematykę odwrotną i zwykłą.

Napisano

Parentować mozna też w Scene Editorze, zaznaczając obiekt (lub grupę) i przeciągając na nazwę obiektu-rodzica, powinno wskoczyć pod niego.

Napisano
  • Autor

a jeszcze takie pytanie:P

jak ustawia się te pivioty/środek obrotu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.