Napisano 26 Listopad 200915 l Yo Mam pytanie odnośnie wyświetlania obiektów w viewporcie. Chodzi o to aby obiekt odbijał pewna mapę (przykladowo niebo) ale tylko w tych miejscach które będzie wskazywać mapa specular (bialy kolor -> odbija, czarny -> brak odbicia) Ma ktoś jakąś sugestię? bądz tutoriala? Zamieszczam przykladowy screen - stanełem w miejscu gdzie powiedzmy niebo odbija sie wszedzie. Pozdro BRO
Napisano 26 Listopad 200915 l Nie jestem pewny czy rozumiem co chcesz osiągnąć, ale jeśli chcesz by wartość reflectivity była zależna od tego czy obiekt jest oświetlony w danym miejscu czy nie można zrobić przy pomoco noda sampler info i ramp. Tworzysz node sampler info i przypinasz go do rampy do wartości V cordinates. W rampie tworzysz dwa kolory: biały i czarny. Na poczatek najlepiej jest przypiąć to jako do koloru shadera żeby zobaczyć jak się układa rampa. Regulujesz wartości rampy tak by przeście czarnobiałej maski było dla ciebie zadowalające. Gdy już jest ok. Przepinasz rampę do Reflectivity. Jeśli nie o to chodziło to proszę dokładniejsze wyjasnienie
Napisano 27 Listopad 200915 l Autor NIe do końca o to chodziło. W screenie który umieściłem na obiekt jest narzucone mapa jakiegoś nieba które się odbija w nim na calej powierzchni. "specular map" wyglada nastepujaco : I zależałoby mi aby w miejscach gdzie jest ciemny/czarny kolor nie bylo wogole odbic a na jasnych/bialych powierzchniach odbijalo sie niemal wszytko Pozdrawiam Bro
Napisano 27 Listopad 200915 l Nie wiem co prawda jak w Mayce, ale w innych softach wystarczy wymaskować kanał reflection właśnie taką bitmapą. Np: w maxie: Reflection > Mask > bitmapa. Zapewne gdzieśtam znajdziesz analogiczny sposób maskowania reflection w Maya.
Napisano 27 Listopad 200915 l A jak wrzucisz tą samą teksture do reflectivity to nie dziala? checker jest podlaczony do reflectivity a do reflected color jakiestam zdjecie. Edytowane 27 Listopad 200915 l przez Luki Luki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto