Jump to content

Reflection i użycie specular map w viewporcie


Recommended Posts

Posted

Yo

 

Mam pytanie odnośnie wyświetlania obiektów w viewporcie.

 

Chodzi o to aby obiekt odbijał pewna mapę (przykladowo niebo) ale tylko w tych miejscach które będzie wskazywać mapa specular (bialy kolor -> odbija, czarny -> brak odbicia)

 

Ma ktoś jakąś sugestię? bądz tutoriala?

 

Zamieszczam przykladowy screen - stanełem w miejscu gdzie powiedzmy niebo odbija sie wszedzie.

 

 

spec.jpg

 

 

Pozdro

BRO

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Nie jestem pewny czy rozumiem co chcesz osiągnąć, ale jeśli chcesz by wartość reflectivity była zależna od tego czy obiekt jest oświetlony w danym miejscu czy nie można zrobić przy pomoco noda sampler info i ramp.

 

Tworzysz node sampler info i przypinasz go do rampy do wartości V cordinates. W rampie tworzysz dwa kolory: biały i czarny. Na poczatek najlepiej jest przypiąć to jako do koloru shadera żeby zobaczyć jak się układa rampa. Regulujesz wartości rampy tak by przeście czarnobiałej maski było dla ciebie zadowalające. Gdy już jest ok. Przepinasz rampę do Reflectivity.

 

Jeśli nie o to chodziło to proszę dokładniejsze wyjasnienie

 

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

Posted

NIe do końca o to chodziło.

 

W screenie który umieściłem na obiekt jest narzucone mapa jakiegoś nieba które się odbija w nim na calej powierzchni.

"specular map" wyglada nastepujaco :

 

spec.jpg

 

I zależałoby mi aby w miejscach gdzie jest ciemny/czarny kolor nie bylo wogole odbic a na jasnych/bialych powierzchniach odbijalo sie niemal wszytko

 

Pozdrawiam

Bro

Posted

Nie wiem co prawda jak w Mayce, ale w innych softach wystarczy wymaskować kanał reflection właśnie taką bitmapą. Np: w maxie: Reflection > Mask > bitmapa. Zapewne gdzieśtam znajdziesz analogiczny sposób maskowania reflection w Maya.

Posted (edited)

A jak wrzucisz tą samą teksture do reflectivity to nie dziala?

refl.jpg

 

checker jest podlaczony do reflectivity a do reflected color jakiestam zdjecie.

Edited by Luki Luki

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy