Bro Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Yo Mam pytanie odnośnie wyświetlania obiektów w viewporcie. Chodzi o to aby obiekt odbijał pewna mapę (przykladowo niebo) ale tylko w tych miejscach które będzie wskazywać mapa specular (bialy kolor -> odbija, czarny -> brak odbicia) Ma ktoś jakąś sugestię? bądz tutoriala? Zamieszczam przykladowy screen - stanełem w miejscu gdzie powiedzmy niebo odbija sie wszedzie. Pozdro BRO
smiler Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Nie jestem pewny czy rozumiem co chcesz osiągnąć, ale jeśli chcesz by wartość reflectivity była zależna od tego czy obiekt jest oświetlony w danym miejscu czy nie można zrobić przy pomoco noda sampler info i ramp. Tworzysz node sampler info i przypinasz go do rampy do wartości V cordinates. W rampie tworzysz dwa kolory: biały i czarny. Na poczatek najlepiej jest przypiąć to jako do koloru shadera żeby zobaczyć jak się układa rampa. Regulujesz wartości rampy tak by przeście czarnobiałej maski było dla ciebie zadowalające. Gdy już jest ok. Przepinasz rampę do Reflectivity. Jeśli nie o to chodziło to proszę dokładniejsze wyjasnienie
Bro Posted November 27, 2009 Author Posted November 27, 2009 NIe do końca o to chodziło. W screenie który umieściłem na obiekt jest narzucone mapa jakiegoś nieba które się odbija w nim na calej powierzchni. "specular map" wyglada nastepujaco : I zależałoby mi aby w miejscach gdzie jest ciemny/czarny kolor nie bylo wogole odbic a na jasnych/bialych powierzchniach odbijalo sie niemal wszytko Pozdrawiam Bro
tweety Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Nie wiem co prawda jak w Mayce, ale w innych softach wystarczy wymaskować kanał reflection właśnie taką bitmapą. Np: w maxie: Reflection > Mask > bitmapa. Zapewne gdzieśtam znajdziesz analogiczny sposób maskowania reflection w Maya.
Luki Luki Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 (edited) A jak wrzucisz tą samą teksture do reflectivity to nie dziala? checker jest podlaczony do reflectivity a do reflected color jakiestam zdjecie. Edited November 27, 2009 by Luki Luki
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now