Skocz do zawartości

Reflection i użycie specular map w viewporcie


Bro

Rekomendowane odpowiedzi

Yo

 

Mam pytanie odnośnie wyświetlania obiektów w viewporcie.

 

Chodzi o to aby obiekt odbijał pewna mapę (przykladowo niebo) ale tylko w tych miejscach które będzie wskazywać mapa specular (bialy kolor -> odbija, czarny -> brak odbicia)

 

Ma ktoś jakąś sugestię? bądz tutoriala?

 

Zamieszczam przykladowy screen - stanełem w miejscu gdzie powiedzmy niebo odbija sie wszedzie.

 

 

spec.jpg

 

 

Pozdro

BRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie jestem pewny czy rozumiem co chcesz osiągnąć, ale jeśli chcesz by wartość reflectivity była zależna od tego czy obiekt jest oświetlony w danym miejscu czy nie można zrobić przy pomoco noda sampler info i ramp.

 

Tworzysz node sampler info i przypinasz go do rampy do wartości V cordinates. W rampie tworzysz dwa kolory: biały i czarny. Na poczatek najlepiej jest przypiąć to jako do koloru shadera żeby zobaczyć jak się układa rampa. Regulujesz wartości rampy tak by przeście czarnobiałej maski było dla ciebie zadowalające. Gdy już jest ok. Przepinasz rampę do Reflectivity.

 

Jeśli nie o to chodziło to proszę dokładniejsze wyjasnienie

 

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe do końca o to chodziło.

 

W screenie który umieściłem na obiekt jest narzucone mapa jakiegoś nieba które się odbija w nim na calej powierzchni.

"specular map" wyglada nastepujaco :

 

spec.jpg

 

I zależałoby mi aby w miejscach gdzie jest ciemny/czarny kolor nie bylo wogole odbic a na jasnych/bialych powierzchniach odbijalo sie niemal wszytko

 

Pozdrawiam

Bro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co prawda jak w Mayce, ale w innych softach wystarczy wymaskować kanał reflection właśnie taką bitmapą. Np: w maxie: Reflection > Mask > bitmapa. Zapewne gdzieśtam znajdziesz analogiczny sposób maskowania reflection w Maya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności