Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Tym razem mam problem z wydolnością mojego kompa podczas pracy nad statkiem. Potrzebuje odciąć parę elementów i przenieść je w inne warstwy. Problem wygląda tak następująco: . Proszę o pomoc. Jak odizolować czerwone barierki od reszty tak żeby tworzyły osobny objekt a potem znowu je przyłączyć ?

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

One są w tym samym obiekcie co burta, tak?

Najlepiej nie tylko odłączyć, ale też skopiować jako linki.

 

1. w edit mode klikasz P (separate) > all lose parts (albo selected, jak wolisz)

 

2a. kasujesz wszystkie oprócz jednego, i tego kopiujesz z Alt-em (alt D).

Uzyskasz w ten sposób osobne obiekty z tym samym meshem -> mniej geometrii w scenie.

 

alternatywnie:

 

2b. nie kasujesz ich ale ustawiasz każdemu pivot w tym samym miejscu (najprościej w środku ciężkości, czyli menu Object > Transform > Center Cursor. Następnie selektujesz wszystkie i wciskasz L > Mesh Data.

Efekt taki jak wyżej, ale nie musiałeś ustawiać ich na nowo.

 

Pod F9 pisze ME i tam zobaczysz czy mają ten sam mesh (i ile obiektów korzysta z tego mesha).

Guest Setesh
Posted

Witam,

 

Jako że nie używam blendera a muszę się nim posłużyć mam pytanko. Jak oddzielić drzwi od reszty domku (chodzi mi o zaznaczenie)?

Czy w blenderze jest jakaś opcja zaznaczająca całą bryłę (tak jak w maxie) - np cale drzwi, czy muszę bawić się w zaznaczanie kolejnych wierzchołków/wielokątów ?

 

http://img834.imageshack.us/f/domek.jpg/

 

 

dzięki za wszelaką pomoc pozdrawiam.

Posted

najeżdżasz w edit mode na bryłę i L

jeśli masz seamy to L w trybie zaznaczania face zaznaczya tylko wyspy ograniczone seamami

inna opcja to zaznaczyć jeden wierzchołek/face i ctrl+plus z numerycznej (zaznacza najbliższe połączone elementy.

można też zaznaczać ramką za pomocą B

Guest Setesh
Posted

Dzięki wielkie, o zaznaczeniu z "B" gdzieś wyczytałem ale o reszcie jakoś się nie udało:). Myślę że "ctrl + +" mi wystarczy ;D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy