jumpingboy Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 Witam. Tym razem mam problem z wydolnością mojego kompa podczas pracy nad statkiem. Potrzebuje odciąć parę elementów i przenieść je w inne warstwy. Problem wygląda tak następująco: . Proszę o pomoc. Jak odizolować czerwone barierki od reszty tak żeby tworzyły osobny objekt a potem znowu je przyłączyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bielik93 Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 zaznaczyc elementy i detach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jumpingboy Napisano 27 Listopad 2009 Autor Share Napisano 27 Listopad 2009 Gdzie mogę znaleść to Detah ?? jakieś skróty klawiaturowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 One są w tym samym obiekcie co burta, tak? Najlepiej nie tylko odłączyć, ale też skopiować jako linki. 1. w edit mode klikasz P (separate) > all lose parts (albo selected, jak wolisz) 2a. kasujesz wszystkie oprócz jednego, i tego kopiujesz z Alt-em (alt D). Uzyskasz w ten sposób osobne obiekty z tym samym meshem -> mniej geometrii w scenie. alternatywnie: 2b. nie kasujesz ich ale ustawiasz każdemu pivot w tym samym miejscu (najprościej w środku ciężkości, czyli menu Object > Transform > Center Cursor. Następnie selektujesz wszystkie i wciskasz L > Mesh Data. Efekt taki jak wyżej, ale nie musiałeś ustawiać ich na nowo. Pod F9 pisze ME i tam zobaczysz czy mają ten sam mesh (i ile obiektów korzysta z tego mesha). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jumpingboy Napisano 27 Listopad 2009 Autor Share Napisano 27 Listopad 2009 Dzieki Ania, działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Setesh Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Witam, Jako że nie używam blendera a muszę się nim posłużyć mam pytanko. Jak oddzielić drzwi od reszty domku (chodzi mi o zaznaczenie)? Czy w blenderze jest jakaś opcja zaznaczająca całą bryłę (tak jak w maxie) - np cale drzwi, czy muszę bawić się w zaznaczanie kolejnych wierzchołków/wielokątów ? http://img834.imageshack.us/f/domek.jpg/ dzięki za wszelaką pomoc pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 najeżdżasz w edit mode na bryłę i L jeśli masz seamy to L w trybie zaznaczania face zaznaczya tylko wyspy ograniczone seamami inna opcja to zaznaczyć jeden wierzchołek/face i ctrl+plus z numerycznej (zaznacza najbliższe połączone elementy. można też zaznaczać ramką za pomocą B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Setesh Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Dzięki wielkie, o zaznaczeniu z "B" gdzieś wyczytałem ale o reszcie jakoś się nie udało:). Myślę że "ctrl + +" mi wystarczy ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się