Skocz do zawartości

jak skrócić czas renderingu


Gość ghost_

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek witam wszystkich:)

Z góry przepraszam za troche głupie pytanie - troche posukałem na forum ale nie natrafiłem na coś co by mi konkretnie pomogło, pewnie gdybym poszukal dokładniej to bym coś znalazł. Niestety goni mnie czas i musze poprosić o pomoc. Mianowicie, robię animacje do szkoły. Całość nie jest zbyt skomplikowana(chociaż jest kika drzew z maxa i moje obiekty nie są do końca zoptymalizowane), ale efektów nie używam żadnych po za włosami na głowie postaci. Postanowiłem zrobić całość w maksie bo kiedyś juz miałem z nim troche doczynienia. Myślałem że z sprzetem na którym chodzą nowe gry wszystko pójdzie szybko i sprawnie. Jednak przy standardowym oświetleniu sceny(bo jak dam inne to czas renderingu sie u mnie poteguje) i rozdzielczości 640/450 1 klatka mi sie renderuje ok 18 sek, co prawda jak usune włosy spada do 6, ale mało to pociesza jeśli scena poza antyaliansingiem nie różni sie od tej view porcie...

 

Czy da sie jakoś przyspieszyć całość? Czy Vray albo jakiś inny plugin pomógłby? poniżej daje przykładową klatke z animcji:

framet.jpg

Jeszcze dodam że przy renderowaniu każdej klatki zużycie procesora wynosi od 25%(na początku każdej klatki) do 60%(pod koniec generowania). Mam procesor Phenom x2 550 z odblokowanymi rdzeniami(4X3.1Ghz) grafika: Radeon HD4870 i4 GB ramu 1066MHz... Da sie coś zrobić żeby max wykorzystywał od początku renderingu cały procesor?

Aha używam maxa 2010 64 bit(dla pełności sytuacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

karta graficzna nie jest używana do renderingu, generalnie grafikowi wystarczy zintegrowana, jeśli tylko dobrze odwzorowuje kolory, przyspieszyć renderingu na tym poziomie raczej nie możesz, a procek będzie wykorzystywany w całości przy troszkę bardziej skomplikowanych obliczeniach, tutaj nie zdążył ci się rozpędzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda siatka obiektów, być może się da uszczuplić.

Jeśli rusza się tylko postać, a nie są planowane cienie, to można zrenderować resztę jeden raz i wrzucić jako background image w puste tło za postacią, oszczędzisz przeliczania drzew za każdym razem.

Można jeszcze zmnniejszyć rozdzielczość tekstur.

18 sec to nie jest dużo na animacje (chociaż przy braku świateł i cieni może jednak jest, trudno powiedzieć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie wszystkim za zaangażowanie i wyjaśnienie sytuacji:). Nie do końca mnie cieszy ta odpowiedź, ale przynajmniej wiem na czym stoje i że następnym razem trzeba przewidzieć na render wiecej czasu... spróbuje uszczuplać obiekty prooptimizer'em i zamast generowanych pokombinuje z włosami z siatki, bo one najbardziej tutaj hamują mimo, że z daleka ich prawie nie widać.

Swoją drogą ciekawy jest fakt, że tak marnuje sie moc obliczeniową w kartach graficznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ciekawy jest fakt, że tak marnuje sie moc obliczeniową w kartach graficznych...

 

Nic sie nie marnuje bo karta nie ma nic wspólnego z czasem renderingu, wiec to ze Crysis hula nie znaczy ze render będzie ;) 18sek. na taką jakość obrazu to bólu nie masz tutaj (koło 8 minut na sekunde jezeli moja matma jest ok ;) ), rozumiem ze scanline jedziesz? Mozesz tak jak pisze Ania wyrenderować tło sobie a postać sobie, a jezeli kamera sie nie rusza to tła jedną klatkę a postać całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co renderować skoro piszesz, że różni się render tylko AA od tego z viewportu. Włącz sobie AA w podglądzie i zapisuj animację do pliku z viewporta. Wtedy rzeczywiście karta ci liczy wszystko.

Wybierasz z górnej belki Animation później Make preview i tam masz parę ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera sie rusza więc podkładane tła odpada, a ja ostatecznie nie zdążyłem oddać na czas, bo w nocy wyskoczył mi jakiś błąd przy renderowaniu i juz nie dało rady. Całość i tak oddam po terminie więc już bez stresu:P Ogólnie poprawiłem siatke zastąpiłem włosy generowane, włosami z siatki. Czas renderingu spadł tak że ze światłem omni i cieniami wychodzi w zależności od dokładności wychodzi 9 - 28 sec/frame. Z bonusem czasowym który niestety zyskałem juz dam rady;)

Tores, z tym widokiem z viewportu troche przesadziłem, bo drzewa jednak na renderze wyglądają lepiej, ale dzięki za pomysł i ogólnie wszystkim za cierpliwość i rady. Choć mam nadzieje że pierwszy i ostatni raz musialem tak "oszczędzać" na efekcie końcowym i, że nie bede musiał już uciekać do takich metod:)

Myśle że temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności