Napisano 6 Grudzień 200915 l Witam, Na wstępie dodam, że dopiero zacząłem swoją przygodę z max'em, także proszę o wyrozumiałość. Przygotowałem scenę, zdjęcia poniżej: Jak widać po cieniach obiekty obiekty nie dotykają paneli, mimo że w są przyciągnięte poprawnie funkcją align. Nawet jak ręcznie opuszczę dajmy na to sofę względem osi wysokości tak żeby jej nóżki były do połowy w panelach to jest ten sam efekt. Mogę sofę dać nawet do połowy "wbitą" w podłogę, a efekt będzie ten sam. Tutaj jeszcze jeden rendering z nieco "wyciągniętej" perspektywy, gdzie doskonale widać o co mi chodzi. Jakieś propozycje?
Napisano 6 Grudzień 200915 l zrob probny render podlogi i jednego jakiegos obiektu bez displacement, czy bump map. Moj pomysl to wlasnie tego typu mapa na podlodze.
Napisano 6 Grudzień 200915 l Moze powinienes poprubowac zmienic rodzaj algorytmu dla cieni. Domyslnie jest bodajrze shadow map, ktory nie jest zbyt dokladny. http://www.republicofcode.com/tutorials/3ds/caustics/08.gif zmien go na ray traced, powinno byc lepiej. Ewentualnie mozesz ustawic w parametrah gdziesta 2-sided :)
Napisano 6 Grudzień 200915 l A moim zdaniem to poprostu brak GI. To jest taki typowy render prosto ze scanline gdzie brak jakiegokolwiek shadingu. Sa proste swiatlam, cienie i koniec wiec sztucznosc sama wychodzi. Wypadaloby rozprosic to swiatlo czyms, mozna nawet uyzyc do tego ligth tracera i juz bedzie lepiej. Edit: widze teraz ze to cienie gdzies tez uciekaja z pod nozek wiec moze cos z biasem tez jest zjechane. Tak czy siak trudno zniwelowac wrazenie lewiatacji gdy shading jest slaby albo go calkiem brak.
Napisano 6 Grudzień 200915 l efekt lewitacji jest spowodowany tym że masz za wysoki bias w ustawieniach map cieni. Niestety ci nie powiem dokładnie gdzie to ustawić bo nie używałem Maxa od dawna już.
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Dokładnie jak napisałeś, użyłem zwykłych omni gdzie zmieniłem jedynie ich zasięg, jasność i dałem nieco żółty odcień. A rendering prosto ze skanline, f9 i tyle. Parametr bias mam wyłączony w tych omniach, sprawdziłem teraz. Mam włączyć? Jaką wartość ustawić? Może jak udostępnię plik ze sceną będzie łatwiej do tego dojść? http://www.chaczyk.republika.pl/scena.rar Dziękuje za pomoc tym co już się wypowiedzieli w temacie, każda wskazówka jest dla mnie cenna.
Napisano 6 Grudzień 200915 l Gdziestam ten bias Ci sie jednak ukryl :) Chociarz nie jestem taki az pewien, wiem tylko ze po ustawieniu cieni na ray traced i ustawieniu Bias na 0 wszystko zaczelo wygladac jak nalezy. http://i46.tinypic.com/2urxa52.jpg
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Dziękuje, pomogło. Zawsze zmieniać i nie dawać domyślnego shadow map? Mam jeszcze pytanie jak już otworzyłeś tę moją scenę co byś tam poprawił. Chciałem żeby nieco realniej wyglądała scena. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc, sprawa cieni załatwiona. ;-) Proszę jeszcze o jakieś sugestie w kwestii ogólnego wyglądu sceny.
Napisano 6 Grudzień 200915 l Chetnie bym pomogl, ale niestety nie znam sie na wizualizacjach, ale mysle, ze jakis kolega po fachu na pewno cos podpowie. Jak nie to zawsze mozesz wrzucic to do dzialu WIP, tam na pewno ktos udzieli Ci odpowiednich rad :)