Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

 

Nie jestem jakimś zaawansowanym grafikiem/modelarzem, tak tylko od czasu do czasu lubię sobie coś wydłubać w 3D. Ostatnio pojawiła mi się okazja do zrobienia czegoś poważniejszego a przy okazji potrenowania i nauczenia się czegoś nowego w modelowaniu. Większość problemów udawało mi się rozwiązywać czy to czytając posty na tym forum czy też przeglądając różne tutoriale w internecie. Niestety doszedłem do momentu z którego za chiny nie potrafię ruszyć.

Muszę wyciąć w półkuli dwa okrągłe otwory, pod kątem zbliżonym do 45 stopni względem siebie. Najprościej i najszybciej udaje mi sie to zrobić, kiedy zostawię biegun tej kuli w spokoju a tnę na bokach, jednak po użyciu turbosmooth (na początku kula z podziałem 32, otwór ma 8 boków) wszystko wygląda ok, oprócz tego nieszczęsnego bieguna na którym po kilku podziałach, przy renderowaniu tworzą sie zmarszczki. I teraz pytanie, czy mogę je w jakiś sposób zlikwidować czy pozostaje mi tylko kombinowanie z większymi podziałami kuli i otworu przy pierwszym wycinaniu, czy też istnieje jakiś magiczny sposób na wycięcie tych otworów bez martwienia sie o ten wierzchołek?

Do tej pory próbowałem jeszcze to zrobić przy użyciu boxa+spherify, geosphere i o ile problem zmarszczek szedł w zapomnienie, to samo wycinanie było koszmarem.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje mi się, że da się to po prostu booleanem wyciąć.

Napisano

pousuwaj loopy przy "biegunie", problem zmarszczek powinien nie istnieć,

 

ale box z segmentami 1x1x1 i na to raz ts iteracje x1 to wyjdzie ci śliczna kuleczka z dwoma vertexami dokładnie w tych miejscach co chcesz otwory, konwertujesz to do poly, te vertexy chamferujesz z opcją open i jeszcze raz TS, powinno być ślicznie, z dobrą siatką

Napisano
  • Autor

@gumis - da się, ale późniejsze poprawianie siatki jest, no... dosyć czasochłonne, żeby wyglądała w miarę ok, a staram sie robić wszystko co możliwe, żeby porządek był :)

 

@Xiz0r - z tym boxem 1x1x1 to jest całkiem dobry pomysł, sprawdziłem na szybko i to działa! pozostanie tylko dopieścić do właściwych wymiarów i mam nadzieję, że będzie na cacy. dzięki wielkie!

Napisano

Jest jeszcze modyfikator spherify. Można łączyć to z rozwiązaniem Xiz0r'a

Napisano
  • Autor

Tak też robiłem, najpierw box, ts, poly, ts, spherify, ts i jeszcze raz spherify żeby uzyskać kształ jak najbardziej zbliżony do kuli (a później półkuli) i wszystko wychodzi ładnie, ale... dla otworów o małłym promieniu, przynajmniej małym w stosunku do promienia kuli w której chciałem je uzyskać. W moim przypadku potrzebuję powiedzmy w kuli o R=50 wyciąć otwór r=30 i tu zaczynają się schody z doprowadzeniem tej bryły do kształtu kuli. W każdym razie pomysł jest świetny i z całą pewnością będe go wykorzystywał, a tymczasem muszę to zrobić za pomocą geosphere i probool'a z późniejszą zabawą z porządkowaniem wierzchołków. Nie ma nic bez pracy :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności