Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Od jakiegoś czasu bawię się w Blenderze. Ogólnie powoli dążę do stworzenia animacji bitwy kosmicznej. W związku z tym próbuję stworzyć animację tarczy energetycznej. Coś na wzór tej z Star Trek-a lub Stargate.

I tu pojawia się problem, ponieważ chcę by tacza rozświetlała się tylko w obszarze trafienia a nie cała wokół obiektu oraz nie wiem jak tarcza ma być widoczna tylko w momencie trafienia czegoś w nią. Próbowałem zrobić to ręcznym oświetlaniem jak w pliku załączonym ale pozostaje problem czarnych smug na reszcie powierzchni.

Powinno być, że alfa jest na reszcie 0 ale nie wiem czy da to się osiągnąć.

Proszę o pomoc a także jestem otwarty na inne propozycje rozwiązania tego.

 

Link do pliku .blend:

http://www.speedyshare.com/files/19660449/tarcza.blend

 

A tak chciałbym by mniej więcej wyglądała ta tarcza (od około 56s):

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A próbowałeś zrobić tak by na twojej tarczy energetycznej była jeszcze jedna siatka, może być w kształcie koła ale tak jakby była bardzo blisko tej siatki na której masz tarczę energetyczną. Z tej mniejszej siatki zrobisz efekt jakby rozchodzącej się fali i będziesz miał to co chcesz.

Napisano
  • Autor

Szczuro, właśnie o coś takiego mi chodziło. Próbowałem rozkminić ale nie udało mi się dojść jak powiązałeś alfe z obiektami Empty. Jakbyś mógł napisać taki szybki tutorial w paru słowach jak to zrobiłeś to będę szalenie wdzięczny

Napisano

w teksturze, map input dałem na object "OB:empty" a tekstura to radialny blend, w tym teksturze dalem jeszcze colorband aby ograniczyć zasięg/przejscie alphy

Edytowane przez szczuro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.