zubruu Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Witam Od jakiegoś czasu bawię się w Blenderze. Ogólnie powoli dążę do stworzenia animacji bitwy kosmicznej. W związku z tym próbuję stworzyć animację tarczy energetycznej. Coś na wzór tej z Star Trek-a lub Stargate. I tu pojawia się problem, ponieważ chcę by tacza rozświetlała się tylko w obszarze trafienia a nie cała wokół obiektu oraz nie wiem jak tarcza ma być widoczna tylko w momencie trafienia czegoś w nią. Próbowałem zrobić to ręcznym oświetlaniem jak w pliku załączonym ale pozostaje problem czarnych smug na reszcie powierzchni. Powinno być, że alfa jest na reszcie 0 ale nie wiem czy da to się osiągnąć. Proszę o pomoc a także jestem otwarty na inne propozycje rozwiązania tego. Link do pliku .blend: http://www.speedyshare.com/files/19660449/tarcza.blend A tak chciałbym by mniej więcej wyglądała ta tarcza (od około 56s):
mandragora Napisano 7 Grudzień 2009 Napisano 7 Grudzień 2009 A próbowałeś zrobić tak by na twojej tarczy energetycznej była jeszcze jedna siatka, może być w kształcie koła ale tak jakby była bardzo blisko tej siatki na której masz tarczę energetyczną. Z tej mniejszej siatki zrobisz efekt jakby rozchodzącej się fali i będziesz miał to co chcesz.
szczuro Napisano 7 Grudzień 2009 Napisano 7 Grudzień 2009 może być takie cuś ? załączam blenda do analizy
zubruu Napisano 7 Grudzień 2009 Autor Napisano 7 Grudzień 2009 Szczuro, właśnie o coś takiego mi chodziło. Próbowałem rozkminić ale nie udało mi się dojść jak powiązałeś alfe z obiektami Empty. Jakbyś mógł napisać taki szybki tutorial w paru słowach jak to zrobiłeś to będę szalenie wdzięczny
szczuro Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 (edytowane) w teksturze, map input dałem na object "OB:empty" a tekstura to radialny blend, w tym teksturze dalem jeszcze colorband aby ograniczyć zasięg/przejscie alphy Edytowane 8 Grudzień 2009 przez szczuro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się