El Wieczor Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Muszę zrobić 3 żaluzje poziome weneckie w różnych stopniach rozłożenia. Pomyślałem, że fajnie by było zrobić jedną żaluzję i ją jakoś zrigować/zanimować, żeby później można było sobie suwaczkiem taką żaluzję rozłożyć. Szukałem jakichś tutoriali, ale nic nie znalazłem. Czy ktoś wie jakim sposobem można to wykonać? Żaluzja ma być kontrolowana na dwa sposoby: 1. Poszczególne listewki muszą się obracać jednocześnie (chyba, że są to te listewki już zwinięte na dole) 2. Listewki muszą się zwijać od dołu do góry, czyli przylegające listewki niższe ciągną do góry te nad sobą Nie wiem, brzmi to hardcorowo. Może lepiej zrobić to ręcznie? Chyba jednak będzie szybciej, ale jak ktoś wie/zrobił to/nie ma nic do roboty/jest ciekawy czy to wykonalne, to proszę się podzielić przemyśleniami :)
zdeno Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 nie chciałbym wprowadzić w błąd, ale coś mi świta że kilka lat temu ktoś wrzucał takie żaluzje maxowe z kontrolerami, poszperaj w archiwium, ale tak jak wspominałem, nie dam sobie obciąć, że to akurat na tym forum ;)
asblaze Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 (edytowane) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=843699#post843699 ale pewnie nie o to Ci chodziło, chociaz na upartego można to morfem zrobić ;) Ale chyba najprościej, niezależnie od systemu będzie tak: Tyle lokatorów/dummy, ile ma być piór żaluzji, każdy ustawiony środku swojego pióra, wszystkie przyparentowane/linkowanie do jednego lokatora/dummy, nazwijmy go Position Ctrl, znajdującego się u szczytu całego mechanizmu, Obok taki sam obiekt ale bez hierarchii - Rotation Ctrl .I teraz dla każdego pióra Point/PositionConstraint do jego lokatorka i Orient Constraint do tego Rotation Ctrl. Efekt powinien być taki, że skalując Position Ctlr rozwijasz żaluzje a rotując Rotation Ctrl - przymykasz je i otwierasz :) Jeśli tak nie działa - to coś źle zrobiłeś ,albo czegoś nie zrozumiałeś :P Edytowane 9 Grudzień 2009 przez asblaze
El Wieczor Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 asblaze: z tego, co sobie wyobrażam, jak ma działać mechanizm Twojego pomysłu wynika, że przerwy pomiędzy wszystkimi listewkami są zawsze równe ale różnej długości w zależności od stopnia rozwinięcia a to nie o to chodzi. Przerwy muszą jednak być jednak zawsze tej samej długości, np. 3cm a najniższe listewki muszą do siebie przylegać.
asblaze Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 masz racje :) 2 patent: skorzystamy z ciekawej właściwości Patch contstraint:) robisz tyle prostych (spline line) ile piór wszystkie zaczynasz od jednego miejsca u góry a kończysz na końcowym położeniu pióra. wszystkie proste leżą dokładnie w tym samym miejscu - to będą prowadnice . do każdej z tych prostych point i Patch Constraint. Kasujesz klucze które powstaną po utworzeniu , pióra linkujesz do pointów. Ustaw w parametrach constreinów, żeby się nie loopowały. Teraz jak wybierzesz sobie wszystkie pointy i będziesz je przemieszczał w kierunku prowadnic, będą się ładnie rozwijać. a jak zaczniesz rotować po lokalu - będą się odmykać . w miarę jasne?
Gość Gosc Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 o matko jakie skomplikowane patenty :D a ja myslalem ze wystarczy zaznaczyc wszystkie piora, zresetowac im gizmo zeby bylo w centrum kazdego piora, nie zmieniajac zaznaczenia podlaczyc do parametru a parametr do suwaka i jets rig, 3 klikniecia
Gość Gosc Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 wystarczy, jest sliding constraint, mozna 2 rzeczy zalatwic za jednym zamachem, obrot i nierownomierne zageszczenia listewek
asblaze Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 wybacz ... nie znalazłem Sliding Constraint, ani w google anie w helpie maxa? Gdzie to jest ?
asblaze Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 qrde ... chyba guru 3 kliknięć olał watek i nie chce pomóc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się