Skocz do zawartości

Żaluzja z kontrolerem


El Wieczor

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę zrobić 3 żaluzje poziome weneckie w różnych stopniach rozłożenia. Pomyślałem, że fajnie by było zrobić jedną żaluzję i ją jakoś zrigować/zanimować, żeby później można było sobie suwaczkiem taką żaluzję rozłożyć. Szukałem jakichś tutoriali, ale nic nie znalazłem. Czy ktoś wie jakim sposobem można to wykonać?

 

Żaluzja ma być kontrolowana na dwa sposoby:

 

1. Poszczególne listewki muszą się obracać jednocześnie (chyba, że są to te listewki już zwinięte na dole)

 

2. Listewki muszą się zwijać od dołu do góry, czyli przylegające listewki niższe ciągną do góry te nad sobą

 

Nie wiem, brzmi to hardcorowo. Może lepiej zrobić to ręcznie? Chyba jednak będzie szybciej, ale jak ktoś wie/zrobił to/nie ma nic do roboty/jest ciekawy czy to wykonalne, to proszę się podzielić przemyśleniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie chciałbym wprowadzić w błąd, ale coś mi świta że kilka lat temu ktoś wrzucał takie żaluzje maxowe z kontrolerami, poszperaj w archiwium, ale tak jak wspominałem, nie dam sobie obciąć, że to akurat na tym forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=843699#post843699 ale pewnie nie o to Ci chodziło, chociaz na upartego można to morfem zrobić ;)

 

Ale chyba najprościej, niezależnie od systemu będzie tak:

 

Tyle lokatorów/dummy, ile ma być piór żaluzji, każdy ustawiony środku swojego pióra, wszystkie przyparentowane/linkowanie do jednego lokatora/dummy, nazwijmy go Position Ctrl, znajdującego się u szczytu całego mechanizmu, Obok taki sam obiekt ale bez hierarchii - Rotation Ctrl .I teraz dla każdego pióra Point/PositionConstraint do jego lokatorka i Orient Constraint do tego Rotation Ctrl.

Efekt powinien być taki, że skalując Position Ctlr rozwijasz żaluzje a rotując Rotation Ctrl - przymykasz je i otwierasz :)

 

Jeśli tak nie działa - to coś źle zrobiłeś ,albo czegoś nie zrozumiałeś :P

Edytowane przez asblaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asblaze: z tego, co sobie wyobrażam, jak ma działać mechanizm Twojego pomysłu wynika, że przerwy pomiędzy wszystkimi listewkami są zawsze równe ale różnej długości w zależności od stopnia rozwinięcia a to nie o to chodzi. Przerwy muszą jednak być jednak zawsze tej samej długości, np. 3cm a najniższe listewki muszą do siebie przylegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje :)

 

2 patent: skorzystamy z ciekawej właściwości Patch contstraint:)

 

robisz tyle prostych (spline line) ile piór wszystkie zaczynasz od jednego miejsca u góry a kończysz na końcowym położeniu pióra. wszystkie proste leżą dokładnie w tym samym miejscu - to będą prowadnice .

 

do każdej z tych prostych point i Patch Constraint. Kasujesz klucze które powstaną po utworzeniu , pióra linkujesz do pointów. Ustaw w parametrach constreinów, żeby się nie loopowały. Teraz jak wybierzesz sobie wszystkie pointy i będziesz je przemieszczał w kierunku prowadnic, będą się ładnie rozwijać. a jak zaczniesz rotować po lokalu - będą się odmykać .

 

w miarę jasne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko jakie skomplikowane patenty :D

a ja myslalem ze wystarczy zaznaczyc wszystkie piora, zresetowac im gizmo zeby bylo w centrum kazdego piora, nie zmieniajac zaznaczenia podlaczyc do parametru a parametr do suwaka i jets rig, 3 klikniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności