Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu zgłębiam tajniki modelowania 3d, moim pierwszym "większym" modelem będzie mój porcelanowy kubek, który zwykle stoi koło mojego monitora. Zacząłem modelowanie od zrobienia spodu kubka. I tu pojawiła mi się pewna myśl - czy nie lepiej zaprojektować po prostu profil kubka (krzywą w kształcie ścianki kubka) i nie zrobić powierzchni wykorzystując obrót wokół osi? Jak wy byście się do tego zabrali?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Tak też bym się za to zabrał zrób sobie "profil połowy kubka z linii a potem modyfikator lathe.

Na pewno znajdziesz wiele tutoriali na temat tego modyfikatora .

Tak na szybko

LINK2.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Yen-lo-Wang
Napisano

Ja osobiście nie lubie brył obrotowych i zrobiłbym to jak mówi indian - za pomoca cylindra, wnetrze wyextrudujesz, poprzestawiasz troche wierzcholki i wygladzisz

Napisano

Wszystko zależy od tego jak wygląda ten kubek, ale generalnie na początek spokojnie wystarczy Cylinder, Scale na wierzchołkach ® i modyfikator Shell. Zanim przypiszesz Shell usuń sobie górę z Cylindra. Jeśli planujesz dorobić do niego również uchwyt to pewnie dojdą do tego opcje Extrude lub Bridge (Editable poly).

Napisano (edytowane)

Zapomniałem dodać, że pracę wykonuję w Softimage 2010, ale dzięki, jakoś do tego doszedłem. Jest to mój pierwszy model i pierwsze podrygi w modelowaniu 3D, kubek wykonany, zostaje jeszcze tylko uchwyt, nad którym się głowię, bo nieładnie wygląda przyłączenie do kubka. Probowałem Fillet Surface, ale jakos nie zadziałało. A przy okazji, czy taki efekt zalicza się jako clay render?

 

 

1b0b3bfdd41559454c17c4018715ec.png

 

EDIT:

 

Jetem w trakcie tworzenia uchwytu, zrobiłem główny profil, który chcę przedłużyć do krzywej. Jednak powstała powierzchnia skręca i nie dopasowuje się dokładnie do krzywej tylko jest jakby węższa. Co może być powodem?

 

e080e8f31badecce12e73fdb7e4306.jpeg96de905f5b70277f1f951995c2aece.jpeg

 

EDIT 2:

 

Dla tych, którzy napotkają ten sam problem - wystarczyło na krzywej wykonać Shift U, a nastepnie tak dobrac wartość, żeby powierzchnia nie była przekręcona. A oto ostateczny kubeczek :)

 

4ebc30746a745eab31b6dd0f87b644.png

Edytowane przez Barn
Napisano

Kubek jest utworzony z rotacji wokół krzywej, a uchwyt jest utworzony z extrudowania wzdłuż krzywej. Oto połączenie. Nie jest idealne, w rzeczywistości jest bardziej płynne, ale przeczytałem tu i ówdzie, żeby zrobić takie płynne przejście powinno się użyć opcji Fillet Intersection. Probowalem, ale u mnie w ogole ona nie działa. Nie pojawia się nowa powierzchnia płynnie łącząca dwie nachodzące na siebie. Czy jest jakiś inny sposób na utworzenie tego?

 

Fillet Intersection:

 

8c05e852c5c98c482a8b00adfcbcc3.png

 

Połączenie kubka:

5aeb99f95543569427fd71e6a5dbf8.png

Napisano (edytowane)

ja bym usunął odpowiednie poly ( z kubka i z ucha kubka) a potem połączył bridge:)

 

Edit:

pamiętaj że liczba poly w przekroju ktore masz zamiar polaczyc powinna byc taka sama i w kubku i w uchu kubka

Edytowane przez kakaku



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności