Barn Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Witam, Od jakiegoś czasu zgłębiam tajniki modelowania 3d, moim pierwszym "większym" modelem będzie mój porcelanowy kubek, który zwykle stoi koło mojego monitora. Zacząłem modelowanie od zrobienia spodu kubka. I tu pojawiła mi się pewna myśl - czy nie lepiej zaprojektować po prostu profil kubka (krzywą w kształcie ścianki kubka) i nie zrobić powierzchni wykorzystując obrót wokół osi? Jak wy byście się do tego zabrali?
Yen-lo-Wang Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 (edytowane) Witam, Tak też bym się za to zabrał zrób sobie "profil połowy kubka z linii a potem modyfikator lathe. Na pewno znajdziesz wiele tutoriali na temat tego modyfikatora . Tak na szybko LINK2. Pozdrawiam Edytowane 8 Grudzień 2009 przez Yen-lo-Wang
indian Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 możesz tak jak napisałeś, obrysować linią i użyć funkcji lathe jeżeli to 3ds, ale możesz również zacząć od cylindra i ustawiać werexy
kamode Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Ja osobiście nie lubie brył obrotowych i zrobiłbym to jak mówi indian - za pomoca cylindra, wnetrze wyextrudujesz, poprzestawiasz troche wierzcholki i wygladzisz
Wray Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Wszystko zależy od tego jak wygląda ten kubek, ale generalnie na początek spokojnie wystarczy Cylinder, Scale na wierzchołkach ® i modyfikator Shell. Zanim przypiszesz Shell usuń sobie górę z Cylindra. Jeśli planujesz dorobić do niego również uchwyt to pewnie dojdą do tego opcje Extrude lub Bridge (Editable poly).
Barn Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 (edytowane) Zapomniałem dodać, że pracę wykonuję w Softimage 2010, ale dzięki, jakoś do tego doszedłem. Jest to mój pierwszy model i pierwsze podrygi w modelowaniu 3D, kubek wykonany, zostaje jeszcze tylko uchwyt, nad którym się głowię, bo nieładnie wygląda przyłączenie do kubka. Probowałem Fillet Surface, ale jakos nie zadziałało. A przy okazji, czy taki efekt zalicza się jako clay render? EDIT: Jetem w trakcie tworzenia uchwytu, zrobiłem główny profil, który chcę przedłużyć do krzywej. Jednak powstała powierzchnia skręca i nie dopasowuje się dokładnie do krzywej tylko jest jakby węższa. Co może być powodem? EDIT 2: Dla tych, którzy napotkają ten sam problem - wystarczyło na krzywej wykonać Shift U, a nastepnie tak dobrac wartość, żeby powierzchnia nie była przekręcona. A oto ostateczny kubeczek :) Edytowane 10 Grudzień 2009 przez Barn
Tores Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 A czemu nie pokazałeś jak ci wyszło połączenie z kubkiem?
Barn Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 Kubek jest utworzony z rotacji wokół krzywej, a uchwyt jest utworzony z extrudowania wzdłuż krzywej. Oto połączenie. Nie jest idealne, w rzeczywistości jest bardziej płynne, ale przeczytałem tu i ówdzie, żeby zrobić takie płynne przejście powinno się użyć opcji Fillet Intersection. Probowalem, ale u mnie w ogole ona nie działa. Nie pojawia się nowa powierzchnia płynnie łącząca dwie nachodzące na siebie. Czy jest jakiś inny sposób na utworzenie tego? Fillet Intersection: Połączenie kubka:
Gość kakaku Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 (edytowane) ja bym usunął odpowiednie poly ( z kubka i z ucha kubka) a potem połączył bridge:) Edit: pamiętaj że liczba poly w przekroju ktore masz zamiar polaczyc powinna byc taka sama i w kubku i w uchu kubka Edytowane 10 Grudzień 2009 przez kakaku
Rekomendowane odpowiedzi