wazniak Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Witam Jestem noobem jesli chodzi o maxa i mam taki problem oraz pytanie :) Generalnie chce sobie zrobic jakis obiekt np sciany z jednego boxa i robie np cos takiego no i okazuje sie, ze np za duzo krawdzi jest czyli to bedzie zbedna siatka wiec zaznaczylem krawedzie, usunalem nastepnie zaznaczylem i CAP'em sobie scalilem, zeby nie bylo dziury no i jest git, ale jak dalej edytuje w Editable Poly to jak zaznaczam vertexy to mimo, ze usunalem krawedzie to vertexy zostal(nie wiem jak no ale) no to jak je usune to box w tamtych miejscach sie dziurawi i nie wiem czemu no wiec moge nie usuwac vertexow ale jest jedno male ale, bo jesli ich nie usune to jak potem nakladam texture to jest rozjeb.... a jesli zrobie poprostu sam box bez zbednej siatki to ladnie jest textura nalozona Generalnie porsilbym o jakies porady jak sprawie i bez zbednej siatki modelowac tak, zeby mozna bylo by powiedziec projekt byl zoptymalizowany a nie pelno krawedzi vertexow ktore i tak nie sa potrzebne, bo ja to zazwyczaj usuwam zbedne krawedzie a potem caly obwod zaznaczma i lacze CAP'em ;)
indian Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 zaznacz wybrane wertexy i kliknij a nie lepiej zbędne krawędzie zaznaczyć i kliknąć backspace a potem to samo z wertexami 1
Kubajaniak Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Można też zaznaczyć krawędź i kliknąć ctrl+backspace, to od razu vertexy usuwa ;) 1
wazniak Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 dzieki, backspace dziala idealnie:D ale mam jeszcze ptanko odnosnie textury, bo kolejne wyciagniecia z boxa za pomoca extrude ja znieksztalcaja, czy bede musial to bodajze mapowac, ze rozciac caly kwadrat i osobno walic texture na kazdy z bokow?
tweety Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 wstukaj sobie w helpie UVW map i problem zniknie
Rekomendowane odpowiedzi