gonzo71 Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Pytalem juz o to kiedys ale nie dostalem odpowiedzi. A o co mi dokladnie chodzi. U mnie na monitorze prawidlowo ustawiona gamma wynosi 1,8 i wszystko byloby dobrze gdyby nie fakt, ze przy tak ustawionej gammie obraz wyranderowany jest jasniejszy niz ten w podgladzie w Photometric Exposure Control. Roznica w jasnosci jest dosc znaczna, mniej wiecej 1 jednostke Exposer Value jak nie wiecej. Czy tez tak macie? Czy moze moj max wariuje?
piszpan Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Khm ... a z czym niby czytajacy ten watek ma te "twoje" ustawienia porownac? Moze podaj linka do "szklanej kuli" ...
gonzo71 Napisano 16 Grudzień 2009 Autor Napisano 16 Grudzień 2009 Piszpan>> jeszcze raz mam game ustawiona na 1,8 zalaczam Rander preview w Exposure Control a nastepnie robie normalny rander sceny nie przestawiajac ustawien i porownujac preview z randerem, rander jest znacznie jasniejszy
grizleyd Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 znajdz jakąś plansze do ustawień "gamy" i ustaw monitor wg niej.
zdeno Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 a co Ty przestawiasz w tej gammie ? samo wyświetlanie ? czy też input output dla danych ?
gonzo71 Napisano 16 Grudzień 2009 Autor Napisano 16 Grudzień 2009 ustawiam samo wyswietlanie. nie ruszam input, output.
guru Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 polecam helpa. Input to znana gammy dla tego co wrzucacie do maxa np: bitmapa, zaś output to render. Gamma dla monitorow wynosi 1.0 zas dla oka jest 2.2. Wiec dla fizycznie poprawnej sceny powinno sie ustawic 2.2 by uzystac w miare realistyczny efekt.
gonzo71 Napisano 17 Grudzień 2009 Autor Napisano 17 Grudzień 2009 Guru>> bez jaj u mnie przy 2.2 kolory sa wyplowiale. polecam tutka
guru Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Guru>> bez jaj u mnie przy 2.2 kolory sa wyplowiale. polecam tutka dokladnie o to chodzi i to jest poprawne fizycznie. Tu jest poprawne uzycie gammy: http://mentalraytips.blogspot.com/
Hynol Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 (edytowane) Co to znaczy według ciebie poprawne? Przecież wszystko zależy od wartości kodowania gammy. Na MACu na przykład standardem jest 1.8. sRGB to 2.2. Ale jak mamy zdjęcie z kodowaniem 0.55 to wyświetlenie po gamma 2.2 na pececie nie będzie poprawne dla oka. Edytowane 17 Grudzień 2009 przez Hynol
zdeno Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 no coś nie tak gonzo z tą gammą kombinujesz, tu chodzi o to aby dać silnikowi do mielenia dane które uwzględniają gammę wypaloną w texturach i kolorach (mówisz silnikowi coś takiego - słuchaj mental , w tej teksturze są podbite kolory do gamma 2,2 aby ładnie to wyglądało na monitorze, ale do swoich obliczeń (liniowych) to weź Ty to olej i licz po przewaleniu gammy na swoje 1,0) to co Ty przestawiasz , tak samo jak ten kolo na youtubie to tylko i wyłącznie wyświetlanie już przemielonego obrazka a to trochę musztarda po obiedzie. zmiana wyswietlania w colorpickerach i viewportach kolorów na gamma 2,2 przydaje się do wybierani kolorów "na oko" (aby nie były takie ciemne jak przy gamma 1,0) ogólnie temat na początku jest zagmatwany, ale jak się przez to przebijesz płatem czołowym to wszystko nagle stanie się jasne. walcz jak lew
guru Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Co to znaczy według ciebie poprawne? Przecież wszystko zależy od wartości kodowania gammy. Na MACu na przykład standardem jest 1.8. sRGB to 2.2. Ale jak mamy zdjęcie z kodowaniem 0.55 to wyświetlenie po gamma 2.2 na pececie nie będzie poprawne dla oka. A z tym MAC'iem to nie wiedzialem przyznaje sie, dobrze wiedziec. A co mialem na mysli to to ze na monitorze jest inna gamma wyswietlana niz w rzeczywistosci oko odbiera. Mam racje??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się