Skocz do zawartości

Jak to jest z ta gamma ??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytalem juz o to kiedys ale nie dostalem odpowiedzi.

 

A o co mi dokladnie chodzi.

 

U mnie na monitorze prawidlowo ustawiona gamma wynosi 1,8 i wszystko byloby dobrze gdyby nie fakt, ze przy tak ustawionej gammie obraz wyranderowany jest jasniejszy niz ten w podgladzie w Photometric Exposure Control.

 

Roznica w jasnosci jest dosc znaczna, mniej wiecej 1 jednostke Exposer Value jak nie wiecej.

 

Czy tez tak macie? Czy moze moj max wariuje?

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Piszpan>> jeszcze raz

 

mam game ustawiona na 1,8

 

zalaczam Rander preview w Exposure Control a nastepnie robie normalny rander sceny nie przestawiajac ustawien

 

i porownujac preview z randerem, rander jest znacznie jasniejszy

Napisano

polecam helpa.

Input to znana gammy dla tego co wrzucacie do maxa np: bitmapa, zaś output to render.

Gamma dla monitorow wynosi 1.0 zas dla oka jest 2.2. Wiec dla fizycznie poprawnej sceny powinno sie ustawic 2.2 by uzystac w miare realistyczny efekt.

Napisano (edytowane)

Co to znaczy według ciebie poprawne? Przecież wszystko zależy od wartości kodowania gammy. Na MACu na przykład standardem jest 1.8. sRGB to 2.2. Ale jak mamy zdjęcie z kodowaniem 0.55 to wyświetlenie po gamma 2.2 na pececie nie będzie poprawne dla oka.

Edytowane przez Hynol
Napisano

no coś nie tak gonzo z tą gammą kombinujesz,

tu chodzi o to aby dać silnikowi do mielenia dane które uwzględniają gammę wypaloną w texturach i kolorach (mówisz silnikowi coś takiego - słuchaj mental , w tej teksturze są podbite kolory do gamma 2,2 aby ładnie to wyglądało na monitorze, ale do swoich obliczeń (liniowych) to weź Ty to olej i licz po przewaleniu gammy na swoje 1,0)

 

to co Ty przestawiasz , tak samo jak ten kolo na youtubie to tylko i wyłącznie wyświetlanie już przemielonego obrazka a to trochę musztarda po obiedzie.

zmiana wyswietlania w colorpickerach i viewportach kolorów na gamma 2,2 przydaje się do wybierani kolorów "na oko" (aby nie były takie ciemne jak przy gamma 1,0)

 

ogólnie temat na początku jest zagmatwany, ale jak się przez to przebijesz płatem czołowym to wszystko nagle stanie się jasne. walcz jak lew

Napisano
Co to znaczy według ciebie poprawne? Przecież wszystko zależy od wartości kodowania gammy. Na MACu na przykład standardem jest 1.8. sRGB to 2.2. Ale jak mamy zdjęcie z kodowaniem 0.55 to wyświetlenie po gamma 2.2 na pececie nie będzie poprawne dla oka.

 

A z tym MAC'iem to nie wiedzialem przyznaje sie, dobrze wiedziec.

A co mialem na mysli to to ze na monitorze jest inna gamma wyswietlana niz w rzeczywistosci oko odbiera. Mam racje??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności