natas Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Zrobiłem sobie pewne logo za pomocą krzywych no i okazuje się ,że nie mogę tego wypełnić (czyt.:nie umiem;)) .Wiem ,że mogę zamienić na mesha i skorzystać z F (Make Edge/Face) ale jestem ciekaw czy nie da się zrobić tego jakoś automatycznie .Początkowo próbowałem zmienić na mesha i wyciąć bevelem ale coś to wiesza kompa niestety .
szczuro Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 w edit zaznacz krzywą i wcisnij C, jak chcesz połączyć dwie to zaznacz wierzchołki i F a potem C :) tylko krzywe 2d mogą być wypełnione 1
mallow Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Szczuro już odpowiedział, ale chciałem jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Blender to program do 3d, a nie do projektowania graficznego. Zainteresuj się (również darmowym) programem Inkscape. Jeśli częściej masz robić projekty wektorowe (np. logo właśnie), to Inkscape (lub Corel czy Ilustrator, ale one są płatne) będzie do tego lepszy. Ma więcej narzędzi do płaskich wektorów, wygodniej skorzystasz w nim z czcionek, masz też większą kontrolę nad takimi efektami jak cień, rozmycie, przezroczystość.
natas Napisano 17 Grudzień 2009 Autor Napisano 17 Grudzień 2009 w edit zaznacz krzywą i wcisnij C, jak chcesz połączyć dwie to zaznacz wierzchołki i F a potem C :) tylko krzywe 2d mogą być wypełnione Dzięki o to chodziło tylko ,że przy edycji zbyt powykrzywiałem te krzywe i wypełniają się jedne z zewnątrz inne wewnątrz i przydało by się jakieś "flip normals dla krzywych " ale pewnie nie istnieje . Szczuro już odpowiedział, ale chciałem jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Blender to program do 3d, a nie do projektowania graficznego. Zainteresuj się (również darmowym) programem Inkscape. Jeśli częściej masz robić projekty wektorowe (np. logo właśnie), to Inkscape (lub Corel czy Ilustrator, ale one są płatne) będzie do tego lepszy. Ma więcej narzędzi do płaskich wektorów, wygodniej skorzystasz w nim z czcionek, masz też większą kontrolę nad takimi efektami jak cień, rozmycie, przezroczystość.Tak dla ścisłości to miałem najpierw zamienić rastra na wektor i wrzucić do blendera jako SVG bo widziałem kiedyś taki tutorial o gimpie i wówczas normalnie się to wrzuca do blendera ale jakoś mi to nie wyszło a tutka nie miałem czasu znaleźć (zwłaszcza ,że nie pamiętam gdzie go widziałem ) .Gdyby to wyszło to zmienił bym to w blenderze na mesha + extrude i z głowy .To chyba jedyna funkcja ,która by mi była potrzebna z programów stricte 2d w tym momencie .Chodzi o logo samochodu ,który po woli składam i raczej to nie ma być bump czy normal tylko logo 3d ;)
szczuro Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 blender interpretuje wypełnianie krzywych na zasadzie negacji jesli masz koło w kole, to to w środku będzie puste taki tutek ?
natas Napisano 18 Grudzień 2009 Autor Napisano 18 Grudzień 2009 Dzięki szczuro za tutka (do tego zapomniałem ,że był twojego autorstwa :D) .Faktycznie to chodziło o inscape a nie gimpa .Właśnie próbowałem to zrobić w AI ale nie do końca wychodzi jak bym chciał ale pokombinuję jeszcze może .
szczuro Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 z importem z AI nie pomogę, bo nie używam AI ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się