Skocz do zawartości

Bezier Curve - czy da się wypełnić .


natas

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem sobie pewne logo za pomocą krzywych no i okazuje się ,że nie mogę tego wypełnić (czyt.:nie umiem;)) .Wiem ,że mogę zamienić na mesha i skorzystać z F (Make Edge/Face) ale jestem ciekaw czy nie da się zrobić tego jakoś automatycznie .Początkowo próbowałem zmienić na mesha i wyciąć bevelem ale coś to wiesza kompa niestety .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Szczuro już odpowiedział, ale chciałem jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Blender to program do 3d, a nie do projektowania graficznego. Zainteresuj się (również darmowym) programem Inkscape. Jeśli częściej masz robić projekty wektorowe (np. logo właśnie), to Inkscape (lub Corel czy Ilustrator, ale one są płatne) będzie do tego lepszy. Ma więcej narzędzi do płaskich wektorów, wygodniej skorzystasz w nim z czcionek, masz też większą kontrolę nad takimi efektami jak cień, rozmycie, przezroczystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w edit zaznacz krzywą i wcisnij C, jak chcesz połączyć dwie to zaznacz wierzchołki i F a potem C :) tylko krzywe 2d mogą być wypełnione

Dzięki o to chodziło tylko ,że przy edycji zbyt powykrzywiałem te krzywe i wypełniają się jedne z zewnątrz inne wewnątrz i przydało by się jakieś "flip normals dla krzywych " ale pewnie nie istnieje .

Szczuro już odpowiedział, ale chciałem jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Blender to program do 3d, a nie do projektowania graficznego. Zainteresuj się (również darmowym) programem Inkscape. Jeśli częściej masz robić projekty wektorowe (np. logo właśnie), to Inkscape (lub Corel czy Ilustrator, ale one są płatne) będzie do tego lepszy. Ma więcej narzędzi do płaskich wektorów, wygodniej skorzystasz w nim z czcionek, masz też większą kontrolę nad takimi efektami jak cień, rozmycie, przezroczystość.
Tak dla ścisłości to miałem najpierw zamienić rastra na wektor i wrzucić do blendera jako SVG bo widziałem kiedyś taki tutorial o gimpie i wówczas normalnie się to wrzuca do blendera ale jakoś mi to nie wyszło a tutka nie miałem czasu znaleźć (zwłaszcza ,że nie pamiętam gdzie go widziałem ) .Gdyby to wyszło to zmienił bym to w blenderze na mesha + extrude i z głowy .To chyba jedyna funkcja ,która by mi była potrzebna z programów stricte 2d w tym momencie .Chodzi o logo samochodu ,który po woli składam i raczej to nie ma być bump czy normal tylko logo 3d ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szczuro za tutka (do tego zapomniałem ,że był twojego autorstwa :D) .Faktycznie to chodziło o inscape a nie gimpa .Właśnie próbowałem to zrobić w AI ale nie do końca wychodzi jak bym chciał ale pokombinuję jeszcze może .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności