Gość korki Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Witam wszystkich forum'owiczów. Kilka dni temu zacząłem swoją przygodę z 3d. Poniżej załączam załączniki z "renderami" prosiłbym o ocene czy mam jakies szanse w 3d w ogole. Wszystkie przedmioty w tym projekcie były robione przeze mnie. Projekt ten robie od 2 dni po kilka godzin.. Dlaczego Łazienka.. przegladałem forum i dużo tego było wiec postanowilem zacząć od lazienki. Prosze o pomoc, o wykrycie błędów, bo napewno jest ich sporo. Podoba mi sie to i mam zamiar zacząć robić w maxie. Pozdrawiam Mam jeszcze pytanie; - jak mogę nałożyć materiały sciągnięte ze stron internetowych.
Gość kakaku Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Ocene sceny zostawiam profesjonalistom. Oświetlałeś scanlinem? Włącz sobie mental raya:) Odp na ostatnie pytanie: Material Editor -> Get material -> Mtl Library -> Open -> no i wybierasz swój materiał Tak mi się przynajmniej wydaje:)
Gość korki Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 (edytowane) dziekuje, jednak w tym kłopot ze posiadam materialy o rozszerzeniu .mat ze strony (nie wiem czy moge podac adres) i gdy je chce zaladowac wlasnie tak jak powyzej , nie pokazuje ich, a jesli juz zaladuje i zarzuce na obiekt to jest czarny , i na renderze tez... //scalanie postów!// a cos wiecej mi powiesz na temat oswietlenia?? Byłbym wdzięczny. Jak najlepiej wstawic swiatlo w te "kinkieto-lampy";p bo jestem poczatkujacy .. Pozdrawiam! Edytowane 21 Grudzień 2009 przez tweety
Gość kakaku Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 Bardzo dobry tutorial o mentalu:) Czy ściagałeś ze strony vray-materials.de?
Gość korki Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 nie, z: mrmaterials.com , dzieki za tutka, a jakas Twoja ocena tej pracy, jesli wszystko zle to powiedz ze wszystko zle, chce wiedziec czy w dobrym kierunku zmierzam..
Gość kakaku Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 hmm... myślę że jak na kilka dni to jest ok, ale czytaj jak najwiecej tutków i dajesz dalej :) A co do tych materiałów: Na samej górze masz Rendering -> Render -> zjerzdżasz na dół do Assign Renderer -> w Production klikasz na ... i wybierasz mental ray renderer i wtedy renderujesz:)
grizleyd Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 dziekuje, jednak w tym kłopot ze posiadam materialy o rozszerzeniu .mat ze strony (nie wiem czy moge podac adres) i gdy je chce zaladowac wlasnie tak jak powyzej , nie pokazuje ich, a jesli juz zaladuje i zarzuce na obiekt to jest czarny , i na renderze tez... gdy otwierasz materiały to przejdz to katalogu instalcyjnego tam gdzie zainstalwałeś 3ds Maxa do folderu \materiallibraries dużo osób robi ten błąd i otwiera domyslną lokalizacje a max to taka bestia ze przy instalacji robi w w katalogu użytkownika puste domyślne foldery a całą "śmietankę" trzyma w w swoim macierzystym folderze :) no i trzeba jeszcze ustawic katalogi domsylne na katalogi instalcyjne
s_vimes Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Jak na poczatek to fajnie, na twoim miejscu poświeciłbym troche czasu na skonfigurowanie maxa Customize - Configure User Paths tam sobie ustawisz wszystkie ścieżki dostępu, a co do modelu to zwróć uwage na zachowanie proporcji no bo ten wc to jakiś taki niewymiarowy, ustaw jednostki miary na cm lub mm będzie ci łatwiej modelować w rzeczywistych rozmiarach. Co do świateł to chłopaki nie wrzucajmy kolegi od razu na głeboką wode z mental rayem, napewno nie używaj świateł typu omni aby uzyskać efekt światełek nad lustrem tylko światła typu direct, fotometryczne kierunkowe lub jeśli używasz vraya światła typu ies typowo punktowe oświetlenie. Nie wiem czy to tylko moje odczucie ale te wszystkie elementy na renderach są jakieś takie nie ostre i jakby za bardzo zmiekczone, ale to może być tylko moje odczucie. Tak ogólnie jak na poczatek to jest super, masz dryg ;)
jahred6 Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Ja Ci dam pare rad projektowych. Kibelek wisi za wysoko :) bardzo wysoko i jest w skali za mały - tak mi się wydaje. Umywalka jest za mała... do tak dużego blatu - który - założe się wziąłeś z jakiś mebli kuchennych - bo tak meble łazienkowe nie wyglądają :) Przemyśl układ - rozmieszczenie sprzętów itd. Zrób to na podstawie jakiś rzutów dostępnych w necie, albo innych fot referencyjnych. Niepotrzebne są te pilastry co krok - niepasują do ogólnej charakterystyki np. schodów, wanny, umywalki. Rób to w mentalrayu i zacznij nakładać materiały.
sebx Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Jahred6- myślę ze korki korzysta już z refki http://img183.imageshack.us/img183/5255/lazienka34hu8.jpg
Gość korki Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 (edytowane) Witam, Dziekuje ze zainteresowaliscie sie moja pracą, tak jak kolega napisał pomysłna tę łazienkę wział sie po znalezieniu jakiejs ciekawej lazienki w internecie. Znalazłem i pomyślałem że ładna i fajnie byłoby cos takiego zrobić więc zacząłem. Myślałem ze tak można ale jeśli nie to postaram sie na nastepny raz zacząc robic cos "od siebie" Dziekuje za rady i słowa które napewno mnie zmotywowały do dalszej pracy, napewno skorzystam ze wskazówek. Postaram sie powiekszyć ten kibelek;p i obnizyc go troche.. i usune pilastry:) //scalanie postów!// bardzo prosilbym o numer gg do któregoś z was, ponieważ łatwiej mi bedzie rozwiazywać problemy i gdy bede cos potrzebował poprsotu napiszę.. Jesli mozna prosic, to wlasnie prosze;p Pozdrawiam i Wesołych Swiat:D Edytowane 21 Grudzień 2009 przez tweety
tweety Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 1. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 zła nazwa wątku 2. nie pisz post pod postem. jak chcesz coś dodać wyedytuj posta poprzedzającego.
s_vimes Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Tu masz dwa video tutki sadzę że ci się przydadzą, co prawda tyczą się vraya ale jest tam dużo na temat oswietlenia sceny ;) http://rapidshare.com/files/324081661/tensun3d.interior.vrayrender.01.avi.html,http://rapidshare.com/files/324093081/tensun3d.interior.vrayrender.02.avi.html
GramiYoe Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Witam, zgodzę się z jahred6, proporcje kuleją - przypatrz się uważnie referce - proporcje mają ogromne znaczenie w ostatecznym odbiorze sceny. W internecie dostępnych jest masa materiałów na podstawie których można modelować np. taki kibelek (nie mówiąc już o tym że każdy szanujący się producent ma w swojej ofercie gotowe modele w 3d ). Teksturowanie i oświetlenie z czasem też trzeba będzie poprawić - ale moim zdaniem na razie musisz się skupić na przemyślanym modelowaniu. Jeżeli szafka pod umywalką na referce ma 5 szuflad i umywalkę wpuszczaną bez cokołu to raczej to zostało przemyślane.... U Ciebie na moje oko szuflada ma front ok 11cm, czyli po odjęci dna mamy jakies 9 cm na przedmioty..... weż do ręki linijkę i zobacz co możesz zmieścić w tych 9 cm :) Potem z czasem będziesz już wiedział niektóre rzeczy i linijka nie będzie potrzebna ;) Ogólnie do boju, będzie dobrze ;) Pozdrawiam Edit: choć na referce też pierwsza górna szuflada jest bezużyteczna... :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się