Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam, ostatnio wziąłem się za robienie łazienki z tej oto referki,

 

dd_nowa_gala_reflex_4d.jpg

 

mój problem polega na tym, że nie mogę uzyskać takich kontrastów podczas renderingu, jak na tym zdjęciu, czy macie jakieś pomysły aby uzyskać takie oświetlenie jak na refce wyzej,?

 

renderuje vray'em

 

GI irradiance map jest na 2,5

light cache na 0,9

sampler to adapive subdivision - aliasing catmull rom

environment 2,2 lekko niebieskawy

 

noise treshold 0,01

color maping exponential dark 1,6 i wszystkie 3 ptaszki zaznaczone

 

irradiance map na LOW

light cache 1000

 

wychodzi mi cos takiego przy exponential

bbae0e3f526afed6.jpg

 

a tak jak zarzuce INTENSITY GAMMA

 

c07dd2dae7c8ac32.jpg

 

 

który jest bliższy ideału? jak moznaby to skorygować i podciągnąć?

 

 

aa i jeszcze jedna rzecz, bo jak zauważycie u mnie "ściany się walą", nie są idealnie w pionie, w kamerze mam ustawione 33mm, i używam clippingu

Edytowane przez fioleczek
  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

heh - po piwrwsze to swiatlo u ciebie pada z zupelnie innej strony- po drugie na samych bialych scianach nie znajdziesz jakis mega kontrastow. Jezeli w ustawieniach maxa masz gamma ustawione "fabrycznie" na 1.0 to korzystajac z vray'owskich kamer raczej smigalbym na exponential.

 

Co do walacych sie scian to jezeli korzystasz z vray'owskiej kamery wystarczy kliknac na przycisk "Guess vertical shift". Jezeli korzystasz z max'owej kamery to przy zaznaczonej kamerze nacisnij prawym na ekranie- pojawi sie okienko proponujace dodanie modyfikatora "Camera Correction". Polecam jednak vray'owa kamere ze wzgledu na banalna obsluge- ustawia sie ja tak jakbys ustawial realny cyfrowy aparat kompaktowy.

Edytowane przez eco
Napisano (edytowane)

na te swiatło słoneczne aż tak nie zwracaj uwagi, bardziej chodzi mi o doświetlenie wnętrza za pomocą GI, bo wygląda wg mnie za ciemno jeszcze

 

 

edit:

uzywalbym vray-owskiej kamerki ale nie mam tam clippingu nigdzie w opcjach, max8, i stąd te zwykłe maxowskie wstawiam,

Edytowane przez fioleczek
Napisano

Dorzuć teksturki jak w orginale, myślę że to z tego powodu wydaje się że jest za mały kontrast. Jak będą tekstury, to będzie można ten kontrast dorzeźbić jeśli będzie coś nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności