sicio Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 Witam Mam kilka problemów które nie wiem jak rozwiązać, otóż: 1. Na rys1 przedstawiłem obrotowy stolik, na którym znajdują się elementy. Podczas obrotu wszystko obraca się względem własnego punktu obrotu i rozwala mi się scena...Czy da się zrobić żeby obiekty które zaznaczę obracały się względem wybranego przeze mnie punktu obrotu ewentualnie względem punktu obrotu stolika? Próbowałem przemieszczać punkty obrotu wszystkich obiektów do jednego miejsca po kolei ale wtedy obiekty mi się przesuwają i lipa:/ 2. Na rys2 przedstawiona jest taśma i obiekt1 z którego wyjeżdża pudełko . Jak zrobić, żeby obiekty przeźroczyste(4 elementy) delikatnie opływały pudełko jak wyjeżdża z obiektu1 i opadały jak się oddali? wiem, że się da dzieląc obiekty przeźroczyste i robiąc to na kościach ustawiając odpowiednio w każdej scenie...Może jest jakiś prostszy sposób? 3. Czy da się ostawić na około sceny własne tło? nie tylko żeby było widoczne z widoku kamery ale też za nią(nagrywanie kilkoma kamerami)
Ziper Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 (edytowane) 1. Dla obiektow ze stolika musisz ustawic obiekt "matke", mozna to zrobic w oknie "motion options" - Item parent, lub w scene editor przeciagajac mniejsze obiekty do stolika. 2. Dynamika -> Cloth + Kolizja. 3. Zrob sobie pol sfere wieksza niz scena i naloz texturke imitujaca tlo. Edytowane 19 Grudzień 2009 przez Ziper
sicio Napisano 19 Grudzień 2009 Autor Napisano 19 Grudzień 2009 1. Ale w przypadku gdy obiekt zdejmę ze stołu on dalej obraca się gdy stół się obraca i wychodzi źle:P ale chyba zrobię tak jak mówisz a po prostu kiedy będę chciał zdjąć obiekt ze stołu to ten zrobię niewidoczny a zdejmę inny obiekt nie zparentowany:) 2. nie wiem jak ustawić opcję, żeby w ogóle te paski ruszyło:/ 3. z tą pol sferą to nie rozumiem za bardzo...
Ziper Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 2. Google, youtube - "cloth + lightwave" 3. Stworz w modelerze kule, wywal jej polowke i zmapuj swoja texturke tla uzywajac jakiegos mapowania.
sicio Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 dobrze wymyślone to ze sferą:) wiem...szukam jak się da ale lipa jak wszystko po ang a u mnie z nim średnio... znalazłem cloth + collision tylko nie tutorial a filmiki... http://www.youtube.com/watch?v=VFISprMSU48 i chodzi mi o mniej więcej taki efekt, że na górze zaczepione jest a reszta reaguje na drugi obiekt... tutoriale jakie są ukazują jedynie cloth przy ruchach:/
sicio Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 to niech ktoś choc powie jak dodać collision...? cloth wiem jak tylko właśnie połączenia z collision nigdzie nie ma...
Ziper Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Collision masz dokladnie w tym samym miejscu gdzie dodajesz clotha. Nie zapomnij jeszcze ustawic uchwytow dla clotha tworzac nowa grype point selection sets w modelerze.
sicio Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 (edytowane) narazie próbuje na obiekcie box i takiej jakby szmatce nie frendzle...(oczywiście dałem siatkę w modelerze żeby miało gdzie się odkształcać) ale jak jest moment kolizji tej kurtyny z obiektem1 to rzuca tym materiałem do góry trochę i nie potrafię tego ustawić żeby delikatnie opłynęło element... zauważyłem że jak w obiekcie1 w zakładce z dynamiką gdzie mam collision bawię się ustawieniami to kurtyna mniej lub bardziej się deformuje ale nie potrafi opłynąć tak delikatnie obiektu1:/ jakieś rady? zrobiłem też tak że w miarę opłyneło box ale wtedy obiekt przebija się przez kurtynę Edytowane 22 Grudzień 2009 przez sicio
viater Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Cisiu, Dla mnie fprzo! Może ten pierwszy trochę za lekkki i za bardzo elastyczny materiał. Ale to do dopracowania ustawieniami. Opanowałeś temat.
sicio Napisano 13 Styczeń 2010 Autor Napisano 13 Styczeń 2010 specjalnie dla mistrza viatera pofatygowałem się wrzucić na jutuba efekt mojej zabawy tylko w mojej animacji nie wychodzi za bardzo:/ ale ujdzie przymykając oko:P jak ktoś ma czas i zna się na LW mógłbym podesłać swoją prace do recenzji mile widziana krytyka:P bo jak dla mnie średnio wygląda:/ jak co na PM proszę a teraz co do cloth i collision zauważyłem że jak już mamy wmiare opływający materiał tylko z szarpaniem to wtedy w collision obiektu się pobawić trzeba i wychodzi zwłaszcza probability pomaga:P tak dla kogoś kto by szukał:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się