Napisano 21 Grudzień 200915 l Czołem. Mam taki problem. Liczę ambient oclusion w Mental rayu i na wartościach które w zasadzie "occludują" w nieskończoność - czyli 0.( I na innych np 150cm - model jest przeskalowany do w miare realnych wielkości .) Max occluzje jaka mogę uzyskać to ta która widać na obrazku . A zależy mi oczywiście na uwydatnieniu detalu bryły. Ambient light na biało itp. Final gather wyłączony. Wie ktoś co jest tego przyczyną ? Przesiąde się chyba na dirta Vrayowego tym razem , ale zdecydowanie bardziej mi sie podoba AO z z Mentala. No i na przyszłość chciał bym wiedzieć jak sobie radzić z taka sytuacja jak na załączonych obrazkach.
Napisano 21 Grudzień 200915 l Ale chcesz zrobić taki clay render czy palisz do mapy? Jak to pierwsze to użyj materiału arch&design, tam jest wbudowane ao i można szybko zmontować fajny shader pod clay render.
Napisano 21 Grudzień 200915 l Autor i dlatego nie cierpię V rayowego Dirta : / Plz help someone z Mentalowym AO.
Napisano 21 Grudzień 200915 l A nie masz czasem tone mappingu jakoś dziwnie ustawionego ? ;] Poza tym zero nie oznacza occludowania w nieskończoność, tylko automatycznie dobiera wartość. Daj w spread dużo większą wartość, na początek 25 :D I zobacz czy to coś Ci daje. A w range 1500 np.
Napisano 21 Grudzień 200915 l Autor ok , dzięki; w sumie takiego setupu nie patrzyłem . Ale to po Świętach już bo projekt w pracy. Wielkie Świąteczne Yo ; ) !
Napisano 21 Grudzień 200915 l Ustaw sobie w presetach jakąś podstawową opcję bez bajerów i powinno łyknąć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto